Bireysel Müşteriler Tarafından Algılanan Elektronik Hizmet Kalitesi
Özet
Elektronik hizmetler (e-hizmetler), birçok yönden geleneksel türdeşlerinden farklı oldukları için
halihazırda kullanılmakta olan hizmet kalitesi modelleri, algılanan e-hizmet kalitesi kavramını açıklamakta
yetersiz kalmaktadır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, yapısal bir algılanan e-hizmet kalite modeli
geliştirmektir. Belirlenen amaç doğrultunda, karşılıklı görüşmeyle gerçekleştirilen anket yardımıyla
571 bireysel e-hizmet kullanıcısından veri toplanmış ve Kısmi En Küçük Kareler (PLS) tekniği kullanılarak,
oluşturulan e-hizmet yapısal modelinin geçerliliği test edilmiştir. Araştırma sonucunda algılanan
e-hizmet kalitesinin, hizmet sitesinin tasarım kalitesi, sistem kalitesi, basarım kalitesi ve müşteri
ilişkileri kalitesi tarafından etkilendiği bulunmuştur. Since electronic services (e-services) are different from their traditional counterparts in many
aspects, conventional service quality models remain insufficient to capture the perceived e-service
quality concept. Therefore, the aim of this study is to develop a structural perceived e-service quality
model. According to the predetermined aim, the research data were collected from 571 individual eservice
customers through a face-to-face questionnaire and Partial Least Squares (PLS) technique was
used to test the validity of research model. Perceived e-service quality was found to be effected by
service site design quality, system quality, outcome quality and customer relationship quality at the end
of current research.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/323Koleksiyonlar
- Cilt.08 Sayı.2 [15]