Ortaokul milli tarih programının değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmada, İlköğretim İkinci Kademe Okulları ile Ortaokullarda uygulanmakta olan Milli Tarih programına ilişkin olarak, alan öğretmenlerinin görüş ve önerileri, belirli bağımsız değişkenler açısından saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma, ''giriş'', ''yöntem'', ''bulgular ve yorumlar'', ''özet, sonuç ve öneriler'' olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın giriş bölümünde kuramsal bilgilere yer verilerek problem ortaya konmuştur. Yöntem bölümünde, araştırmanın gerçekleştirilmesinde yapılan çalışmalar açıklanmıştır. Bulgular ve Yorum bölümünde, alan öğretmenlerinin programa ilişkin görüş ve önerileri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Özet, sonuç ve öneriler bölümünde ise, araştırmanın kısa bir özeti yapılmış, bulgulara dayalı sonuçlara yer verilmiş, daha sonra kişisel önerilerde bulunulmuştur. Araştırma, 1994-1995 öğretim yılında, Eskişehir il merkezinde bulunan 27 ilköğretim okulu, ortaokul ve bünyesinde ortaokul bulunan liselerde görev yapan tarih öğretmenlerinin yargısal verilerinin değerlendirilmesi ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, tarama modelinde desenlenmiştir. Verilerin toplantısında anketten yararlanılmıştır. Veri toplama aracı, ilgili alanyazın taranarak ve ilgili uzmanlara danışılarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, x2 (kay kare), C (Contingecy) katsayısı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak da 05 alınmıştır. Yapılan veri analizlerinden sonra şu sonuçlara varılmıştır. 1-Uygulanmakta olan Milli Tarih Programı, genelde yararlı ve uygun değildir (%67.7). 2-Program, amaçlar, içerik, öğrenme süreçleri ve değerlendirme boyutları yönünden yeniden düzenlenmeli ve uygulama içinde sürekli geliştirilmelidir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3230
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]