Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Ferhan
dc.contributor.authorKolburan, Aynur
dc.date.accessioned2014-06-13T11:50:26Z
dc.date.available2014-06-13T11:50:26Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3232
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 121869en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim altıncı sınıf Fen Bilgisi dersinin amaçlarının gerçekleşme düzeyi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma, 1995-1996 öğretim yılında, Kocaeli il merkezinde bulunan 41 ilköğretim okulundan oranlı küme örnekleme yoluyla seçilen 14 ilköğretim okulunda öğrenim gören, 962 öğrenciye uygulanan başarı testi verilerinin değerlendirilmesi ile gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma, genel tarama modelinde desenlenmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin toplanmasında ilgili literatür taranmış, bilgiler uzmanlarla tartışılarak araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Başarı testinde altıncı sınıf Fen Bilgisi dersi konuları arasında yer alan ''Elektrik' ve ''Işık'' üniteleri ile ilgili 101 soru yer almaktadır. Geçerlik ve güvenirlik çalışmasının araştırmacı tarafından yapıldığı başarı testi, örnekleme dahil edilen okullardaki altıncı sınıf öğrencilerine 1995- 1996 öğretim yılının ikinci yarıyılında uygulanmıştır. Başarı testinin uygulanmasından sonra öğrencilerin aldıkları puanlar sosyo- ekonomik düzeye göre ayrı ayrı gruplandırılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde puanların aritmetik ortalamaları, standart sapmaları ve başarı yüzdeleri hesaplanmıştır. Ayrıca sosyo-ekonomik düzeyin öğrenci başarısında etkili olup olmadığını belirlemek için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Gruplararası karşılaştırmalarda ise Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları 0.05 anlamlılık düzeyine göre yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri sonucunda ''Elektrik'' ve ''Işık'' ünitelerinin amaçlarının gerçekleşme düzeyinin düşük olduğu ve yeterli düzeyde öğrenilemediği görülmüştür. Bu araştırma ile sosyo-ekonomik düzeye göre öğrencilerin başarıları arasında farklılıklar olduğu da belirlenmiştir. Verilerin analizinden sonra aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır : 1. İlköğretim altıncı sınıf Fen Bilgisi dersindeki ''Elektrik'' ünitesinin amaçlarının gerçekleşme düzeyi % 57 olarak bulunmuştur. Ortaya çıkan sonucun araştırmada yeterli öğrenilme yüzdesi olarak kabul edilen % 80'in altında kaldığı ve ''Elektrik'' ünitesinin amaçlarının istenilen düzeyde gerçekleşemediği görülmüştür. 2. İlköğretim altıncı sınıf Fen Bilgisi dersindeki ''Işık'' ünitesinin amaçlarının gerçekleşme düzeyi, % 39'tur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen bilimleri -- Öğretim (İlk) -- Türkiye -- Kocaelien_US
dc.subjectBaşarı testlerien_US
dc.titleİlköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersi amaçlarının gerçekleşme düzeyien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 129 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster