Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer, Bekir
dc.contributor.authorAykaç, Emine Ülker
dc.date.accessioned2010-07-02T16:56:09Z
dc.date.available2010-07-02T16:56:09Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3233
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 122028en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Üniversitelerde çalışan Beden Eğitimi öğretim elemanları ile üniversite öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak Türk Üniversitelerinde uygulanabilecek bir Beden Eğitimi dersi program modeli geliştirmektir. Araştırma tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, farklı özelliklerdeki altı Üniversitenin 68 Beden Eğitimi öğretim elemanı ile bu derse kaydolmuş 567 öğrenciden oluşmuştur. Veriler iki gruba da anket uygulanarak toplanmıştır. Verilerin sayı ve yüzdeleri bulunmuş, yorumlar bunlara dayalı olarak yapılmıştır. Geliştirilen ''Türk Üniversiteleri için Beden Eğitimi Dersi Program Modeli''ne dayanarak oluşturan öğretim elemanları ile öğrencilerin görüşlerini yansıtan başlıca araştırma bulguları şunlardır : Üniversitelerde Beden Eğitimi dersinin amaçları öğrencilerin kişilik özelliklerini geliştirmeye, onları sağlıklı kılmaya ve onların yaratıcılık güçlerini geliştirmeye dönük olmalıdır. Beden Eğitimi dersleri üniversite merkezi bir örgüt tarafından planlanıp yürütülmelidir. Beden Eğitimi dersini yalnız isteyen öğrenciler katılmalıdır. Derse kaydolacak öğrencilerden sağlık raporu istenmelidir. Öğretim elemanlarının haftalık ders yükü en çok 12 saat olmalıdır. Derslerde serbest zaman etkinlikleri ve takım sporlarına daha çok yer verilmelidir. Beden Eğitimi dersi sekiz yarıyıl ve haftada iki saat olarak uygulanmalıdır. Dersler öğrencilerin oluşturdukları gruplarla uygulanmalıdır. Beden Eğitimi derslerinin gerçekleştirilmesi için sınıflar 15 öğrenciden oluşturulmalıdır. Dersler karma gruplarla yapılmalıdır. Derslerde oyunlar yoluyla, karma ve işbirliğine dayalı öğretim yöntemlerinden yararlanılmalıdır. Dersler için çok amaçlı açık spor alanları ile spor salonları yapılmalıdır. Başarı değerlendirmesi için derse devam yeterli sayılmalı yada sınav sonucuna göre başarılı-başarısız sistemi uygulanmalıdır. Araştırmada bulgulara bağlı olarak üniversitelerdeki Beden Eğitimi programının etkililiği artırmaya yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden eğitimi -- Öğretim (Yüksek) -- Türkiyeen_US
dc.titleTürk üniversiteleri için beden eğitimi dersi program modelien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageviii, 131 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster