dc.contributor.advisor | Yaşar, Şefik | |
dc.contributor.author | Ertemin, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2014-07-02T16:49:17Z | |
dc.date.available | 2014-07-02T16:49:17Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3234 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 125787 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim okullarında Resim-iş Öğretim Programı uygulamalarına ilişkin olarak, resim-iş dal öğretmenleri ile resim-iş dersi okutan sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, ''giriş'', ''ilgili kaynaklar'', ''bulgular ve yorumlar'', ''özet, yargı ve öneriler'' olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde kuramsal bilgilere yer verilerek problem ortaya konmuş, daha sonra araştırmaya ilişkin daha önceden yapılan çalışmalar ilgili kaynaklar bölümünde tanıtılmıştır. Yöntem bölümünde, araştırmanın gerçekleştirilmesinde yapılan çalışmalar açıklanmış ve elde edilen bulgular yorumlarıyla desteklenerek, bulgular ve yorumlar bölümü oluşturulmuştur. Özet, yargı ve öneriler bölümünde ise araştırmanın kısa bir özeti yapılmış, elde edilen bulgular ışığında bir yargıya varılmış ve kişisel öneriler geliştirilmiştir. Araştırma, 1995-1996 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde bulunan 24 ilköğretim okulu ile bu okullarda görev yapan resim-iş dal öğretmenleri ve resim-iş dersi okutan sınıf öğretmenlerinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama türünde bir modelden yararlanılan bu araştırmanın verilerinin toplanması için bir anket formu geliştirilmiştir. Verilerin analizinde ise frekans ve yüzdeliklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan Resim-iş Öğretim Programı'nın her iki öğretmen grubu tarafından ''genelde yararlı ve başarılı'' bulunduğunu ortaya koyan bulgular elde edilmiş, daha başarılı bir program uygulamasına olanak sağlanması için ilgililere ışık tutabilecek öneriler geliştirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Resim -- Öğretim (İlk) | en_US |
dc.subject | Eğitim -- Müfredat programları | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları resim-iş öğretim programı'nın değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 125 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |