Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNamlu, Ayşen
dc.contributor.authorKılıç, Figen
dc.date.accessioned2010-06-23T17:30:15Z
dc.date.available2010-06-23T17:30:15Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3236
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 125820en_US
dc.description.abstractTürk Eğitim Sisteminin oldukça uzun bir geçmişe sahip bulunmasının yanında, Cumhuriyet döneminin başlangıcından bu yana, sistem sürekli bir gelişme ve yenileşme göstermiştir. Bu gelişmeler ışığında eğitim sisteminin en önemli öğesi olan öğretmen de, özellikle nitelik yönünden en iyi şekilde yetiştirilmeye çalışılmıştır. Öğretmen yetiştirme konusunda yapılan çalışmalar, 1980'li yıllardan sonra daha bir hız kazanmış ve 1982 yılında öğretmen yetiştiren bütün kurumlar, yasal olarak üniversitelerin çatısı altında bütünleştirilmiştir. Böylece, bütün öğretmenler dört yıllık eğitim veren, Eğitim Fakültelerinden yetişmeye başlamıştır. Bu uygulama sınıf öğretmenleri için de aynıdır. İlköğretim okullarında, öğrencilerin birtakım temel davranışlarla donatılmasında, okulun amaçları doğrultusunda yetiştirilmesinde, varolan gizil güçlerin ortaya çıkarılıp geliştirilmesinde, topluma ve çevreye uyum sağlayan, çevresinin sosyal, kültürel ve ekonomik yönden gelişmesine katkıda bulunan yenilik ve gelişmelere açık, görev ve sorumluluklarını bilen bireylerin yetiştirilmesinde sınıf öğretmenlerinin görevi yadsınamaz. Bu açıdan bakıldığında, sınıf öğretmenlerinin gerek bilişsel yönden, gerekse öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları yönünden en üst düzeyde eğitilmelerinin önemi açıktır. Günümüzde sınıf öğretmenleri, Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Programlarından yetiştirilmektedir. Ancak, ülke genelinde sınıf öğretmenlerine duyulan gereksinimin artması ile Milli Eğitim Bakanlığı, diğer programlardan mezun olan bireyleri de sınıf öğretmeni olarak atamaktadır. Bu durumda, ilköğretim okullarına sınıf öğretmeni olarak atanan öğretmen adaylarının, bilişsel ve duyuşsal özelliklerinin ortaya konması, alınması gereken önlemler açısından bir gereklilik olarak ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle, yapılan araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı'nca ilköğretim okullarına sınıf öğretmeni olarak atanmakta olan adayların, öğretmenlik meslek bilgisi düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Yetiştirme -- Türkiyeen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Tutum -- Türkiyeen_US
dc.subjectİlkokul öğretmenleri -- Yetiştirmeen_US
dc.titleİlköğretim okullarına sınıf öğretmeni olarak atanmakta olan adayların öğretmenlik meslek bilgisi düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 107 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster