Yetiştirme yurdu öğrencilerinin akademik başarısızlık nedenlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Özet
Bu araştırmada, yetiştirme yurdu öğrencilerinin akademik başarısızlık nedenleri yetiştirme yurdunda çalışan öğretmen ve yetiştirme yurdu öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma 1996Ê1997 öğretim yılında, evrene alınan 7 yetiştirme yurdundaki 129 kızÊerkek öğrenci ve 37 yurt öğretmeninin yargısal verilerinin değerlendirilmesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Eskişehir, Bilecik, Bursa, Kütahya ve Afyon illerindeki yetiştirme yurtlarında görev yapan öğretmenler ve bu yurtlarda kalan öğrencilerin görüşleriyle sınırlıdır. Araştırma, tarama modelindedir. Verilerin toplanmasında ortak soruları içeren öğretmen ve öğrencilere yönelik iki ayrı anket formundan yararlanılmıştır. Veri toplama araçları, ilgili alanyazın taraması ve uzman görüşlerinden yararlanılarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Anketler ; 1) Kişisel Bilgiler, 2) Yetiştirme Yurdu Öğrencilerinin Akademik Başarısızlık Nedenlerine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri, olmak üzere iki bölümden oluşmuştur. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve X2 (kay kare) tekniğinden yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak 0.5 alınmıştır. Yapılan yapılan bu araştırmayla şu sonuçlara varılmıştır : 1. Yetiştirme Yurdu öğrencilerinin Akademik Başarısızlık nedenleri, öğretmen ve öğrencilere göre farklı değerlendirilmiştir. 2. Yetiştirme yurdu öğrencilerinin akademik başarısızlık nedenlerinin daha çok kişisel kaynaklı olduğu sonucuna varılmıştır. 3. Yetiştirme yurdu öğrencilerinin akademik başarısızlık nedenlerinin, yurtta kalan öğrencilerin cinsiyetine, öğrenim gördüğü okul düzeyine ve yurtta kaldıkları süreye göre pek çok değişken açısından farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3237
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]