Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSözer, Ersan
dc.contributor.authorAnıl, Handan
dc.date.accessioned2010-07-02T17:15:33Z
dc.date.available2010-07-02T17:15:33Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3241
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138448en_US
dc.description.abstractBilim ve teknolojide ortaya çıkan gelişmelerin eğitim programlarına yansıma düzeyini saptamak ve program geliştirme sürecindeki gelişmeleri görmek için, her eğitim basamağında olduğu gibi, kuşkusuz ilköğretim basamağında da eğitim programlarının sürekli olarak değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bilindiği gibi, eğitim kurumlarının en önemli işlevlerinden biri çocuğu iyi bir vatandaş olarak yetiştirmektir. Eğitim kurumları bu işlevi, çocuğun toplumsallaşmasını, içinde yaşadığı toplumun kültürünü, tarihini, kurumlarını tanımasını sağlayarak; toplumdaki rollerin gerektirdiği davranışları, toplumun kendisine sağladığı olanakları ve bunlardan yararlanma yollarını kazandırarak yerine getirir. Türkiye'de tüm bu bilgi ve becerilerin önemli bir kısmı dördüncü ve beşinci sınıflarda Sosyal Bilgiler dersi yoluyla kazandırılmaya çalışılır. Sosyal Bilgiler Programının kendinden beklenen işlevi daha iyi yerine getirmesi, eksik yanlarının belirlenmesi için amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri ve değerlendirme öğeleri açısından incelenmesi, geliştirilmesi ve Sosyal Bilgiler öğretiminde karşılaşılan sorunların hangi öğelerden kaynaklandığının bilimsel veriler ışığında belirlenerek giderilmesi gerekmektedir. Bu araştırma, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıflardaki Sosyal Bilgiler programı konusunda öğretmenlerin görüş ve önerilerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak toplanan veriler ilgili kaynaklar ile anket sonuçlarına dayanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretim -- Müfredat programları -- Türkiyeen_US
dc.subjectSosyal bilimler -- Öğretim (İlk) -- Türkiyeen_US
dc.titleİlköğretim okullarında uygulanan sosyal bilgiler programının değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 144 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster