dc.contributor.advisor | Yaşar, Şefik | |
dc.contributor.author | Çağlı Çoban, Sevgi | |
dc.date.accessioned | 2015-02-09T10:10:28Z | |
dc.date.available | 2015-02-09T10:10:28Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3248 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 151551 | en_US |
dc.description.abstract | Kalkınmada önkoşul olan eğitim, çağdaş olmalıdır. Yani, bilim ve teknolojideki gelişmeleri, her düzeydeki eğitim programına yansıtmalıdır. Bu nedenle eğitim programı sürekli bilimsel olarak değerlendirilip, değerlendirme sonuçlarına dayalı olarak geliştirilmelidir. Daha kısa zamanda ve az maliyetle, nitelikli insan gücü yetiştirme gereksinimiden dolayı, kalkınmakta olan ülkelerde mesleki eğitimin niteliği ve biçimi önemlidir. Bu araştırmanın amacı, sağlık meslek lisesi ilkyardım ve acil bakım bölümü eğitim programını, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek ve programla ilgili uygulama değeri olan öneriler geliştirmektir. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de programlarında ilkyardım ve acil bakım bölümü olan 117 sağlık meslek lisesi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemine alfabetik sırayla oluşturulan listeden, rastgele (random) yöntemle seçilen 18 okul alınmıştır. Araştırma verileri bu okullarda görev yapan meslek lisesi öğretmenlerinin, araştırma anketine vermiş olduğu yanıtlarla elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri bilgisayar ortamında SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak, şu sonuca ulaşılmıştır: *Araştırmaya katılan öğretmenler, sağlık meslek lisesi ilkyardım ve acil bakım bölümü eğitim programına ilişkin olarak, genelde olumsuz görüş belirtmiştir. İlkyardım ve acil bakım bölümü eğitim programı, çağın koşulları da dikkate alınarak, amaç, içerik, öğretim süreçleri ve değerlendirme boyutlarıyla, program geliştirme ilkelerine uygun bir biçimde sürekli olarak geliştirilmelidir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İlkyardım -- Öğretim (Orta) | en_US |
dc.subject | Acil tıp hizmetleri -- Öğretim (Orta) | en_US |
dc.title | Sağlık meslek lisesi ilk yardım ve acil bakım bölümü eğitim programının değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 102 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |