dc.contributor.advisor | Ağaoğlu, Esmahan | |
dc.contributor.author | Bilek, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2019-03-13T16:33:45Z | |
dc.date.available | 2019-03-13T16:33:45Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3251 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 156010 | en_US |
dc.description.abstract | Birey üzerinde olumlu ve olumsuz sonuçlara neden olan stres, genellikle kişide sıkıntı yaratan olaylar karşısında yaşanan tepki süreci olarak tanımlanmaktadır. Birey yaşamını sürdürürken yaşadığı sorunlar nedeniyle psikolojik, fizyolojik ve davranışsal tepkiler vermektedir. Bu tepkilerin hepsi, ortaya çıkan yeni koşullara uyuma yönelik olmaktadır. Değişen koşullara uyum sağlayamamak ise bireyin performansını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu açıklamalar doğrultusunda değerlendirildiğinde öğretmenlik en stresli meslekler asaında kabul edilmektedir. Bu araştırmada ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş ve okul yöneticileriyle ilişkilerinden kaynaklanan stres düzeylerini belirlemek ve stres düzeylerinin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem ve branş değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmenler -- Ruh sağlığı | en_US |
dc.subject | Okul yöneticileri -- Psikoloji | en_US |
dc.subject | Stresli yaşamın sonuçları | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerinin iş ve okul yöneticileriyle ilişkilerinden kaynaklanan stres düzeylerine ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | [IX], 99 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |