Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAğaoğlu, Esmahan
dc.contributor.authorBilek, İbrahim
dc.date.accessioned2019-03-13T16:33:45Z
dc.date.available2019-03-13T16:33:45Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3251
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 156010en_US
dc.description.abstractBirey üzerinde olumlu ve olumsuz sonuçlara neden olan stres, genellikle kişide sıkıntı yaratan olaylar karşısında yaşanan tepki süreci olarak tanımlanmaktadır. Birey yaşamını sürdürürken yaşadığı sorunlar nedeniyle psikolojik, fizyolojik ve davranışsal tepkiler vermektedir. Bu tepkilerin hepsi, ortaya çıkan yeni koşullara uyuma yönelik olmaktadır. Değişen koşullara uyum sağlayamamak ise bireyin performansını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu açıklamalar doğrultusunda değerlendirildiğinde öğretmenlik en stresli meslekler asaında kabul edilmektedir. Bu araştırmada ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş ve okul yöneticileriyle ilişkilerinden kaynaklanan stres düzeylerini belirlemek ve stres düzeylerinin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem ve branş değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Ruh sağlığıen_US
dc.subjectOkul yöneticileri -- Psikolojien_US
dc.subjectStresli yaşamın sonuçlarıen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerinin iş ve okul yöneticileriyle ilişkilerinden kaynaklanan stres düzeylerine ilişkin görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage[IX], 99 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster