dc.contributor.advisor | Bayrak, Coşkun | |
dc.contributor.author | Yemenici, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2007-01-19T11:09:01Z | |
dc.date.available | 2007-01-19T11:09:01Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3255 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 156034 | en_US |
dc.description.abstract | Türk Eğitim Sisteminin dikey örgütlenme ve merkeziyetçi yapı içinde olması, örgütsel yenileşme ve yeniden yapılanma sürecini etkilemektedir. Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin okula dayalı yönetime ilişkin görüşlerini ve değerlendirmelerini belirlemek ve okula dayalı yönetim etkinlikleri için çözüm öneriler ortaya koymaktır. Araştırmanın başlangıcında konu ile ilgili alanyazın taranmıştır. İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerine uygulanmak üzere anket geliştirilmiştir. Araştırma yöntemi olarak "Tarama Modeli" kullanılmıştır. Çalışma evrenini oluşturan Eskişehir İl Merkezi'ndeki ilköğretim okullarından, oranlı küme örnekleme yöntemiyle belirlenen otuz ilköğretim okulundan veriler toplanmıştır. 56 yönetici ve 505 öğretmenden toplanan veriler, bilgisayar SPSS 7.0 for Windows programı ile istatistik çözümlemeleri yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde kullanılmış ve anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenerek yönetici ve öğretmen grupları arasında fark olup olmadığı "t" testi ile sınanmıştır. Elde edilen bulgulara göre mevcut ilköğretim yapısı ve işleyişinde, yapılacak sosyal-kültürel ve sportif etkinliklerde okulda görevli memur ve hizmetlilerin, okul çevresindeki mahalle muhtarlığının ve semt belediyesinin görüşleri alınmamaktadır. Şube öğretmenler kuruluna öğrenci velileri çağrılmamaktadır. İlköğretim okullarında uzun dönemli (3-5 yıl) planlar hazırlanmamaktadır. Eğitim bölgeleri; kaynakların ortak kullanımı için ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerince desteklenirken, öğretmenlerin iş doyumunu sağlayamamaktadır. Okul vizyonunu oluşturmada ve eğitim bölgelerini değerlendirmede yönetici ve öğretmen görüşleri arasında yöneticiler lehine anlamlı bir fark bulunmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Eğitim politikası -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Eğitim yönetimi -- Türkiye | en_US |
dc.title | Okula dayalı yönetim | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | [X], 73 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |