dc.contributor.advisor | Taşcı, Deniz | |
dc.contributor.author | Güngör, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2003-07-24T16:51:56Z | |
dc.date.available | 2003-07-24T16:51:56Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3278 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 164509 | en_US |
dc.description.abstract | Eğitim sektörünün yaşanan değişimlere ve gelişmelere ayak uydurması artık kaçınılmaz bir durumdadır. Bu nedenle, eğitim kurumları eğitim-öğretim ve yönetim şekillerinde köklü değişiklikler yapmaktadırlar. Süreçlerin sürekli olarak iyileştirilmesi ve müşteri memnuniyetini esas alan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) artık Türk eğitim sektöründe uygulanan yeni bir yönetim anlayışıdır. Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretimde uygulanan TKY sistemi ve bu doğrultuda da Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pilot Uygulama örneğinin incelenmesidir. Çalışmada, yükseköğretimde TKY sisteminin açıklanması, TKY sistemi uygulayan örnek Türk üniversitelerinin incelenmesi ve son olarak da TKY sistemi kapsamında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pilot çalışma örneğinin incelenmesi gerçekleştirilmiştir. Tarama modellerinden örnekolay tarama yöntemiyle yapılan çalışmada gözlem ve belgesel tarama yöntemleri uygulanmıştır. Anadolu Üniversitesi pilot uygulama çalışmasının gerçekleştirildiği Eğitim Fakültesi'nde Toplam Kalite Yönetimi uygulaması kapsamında gerçekleştirilen "Gelişim Yönetimi Projesi" (GYP) süreç basamakları belirlenmiş, Eğitim Fakültesi akreditasyon ve özdeğerlendirme çalışmaları kapsamında yapılanların ortaya konulması araştırmanın uygulama kısmını oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla; Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi pilot uygulaması kapsamında gerçekleştirilen kalite çalışmalannı ortaya koymak amacıyla belgesel tarama yapılmış, kalite toplantılanndan birine doğrudan katılım gerçekleştirilmiş, proje kapsamında yapılan ilgili toplantıların bilgi ve tutanakları incelenmiş, konuyla ilgili uzman kişilerle görüşmeler yapılmış, toplam kalite yönetimi sistemini uygulayan diğer öğretim kurumlarının kalite sorumlularıyla yazışmalar gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucuna göre yapılan değerlendirmede; yükseköğretimde toplam kalite uygulamasının gereği ve bu amaçla daha önce bu uygulamayı gerçekleştiren kurumların çalışmalarının incelenmesinin çalışmayı yapmayı düşünen kuruma yol gösterici olduğu ortaya çıkmıştır. Anadolu Üniversitesi projeyi öncelikle bir fakültede başlatarak başarı ve sorunları bu örnekte görmeyi planlamıştır. Böylelikle sorunlar daha küçük boyutta kalmakta ve çözüm bulmak kolaylaşmaktadır. Proje başarıya ulaştığında. bunu yaygınlaştırmak kolaylaşacak ve direnç grupları daha kolay aşılabilecektir. Eğitim Fakültesi misyonu gereği yeniliğe ve gelişmeye açık bir fakülte olması gerektiği sebebiyle projeyi sahiplenmiş durumdadır. Özdeğerlendirme sisteminin yerleştirilmeye çalışılması ve Akreditasyon çalışmalarının hızla sürdürülmesi Gelişim Yönetimi Projesi'nin iyi yolda geliştiğini ve ilerleme kaydettiğini ortaya koymaktadır. Çalışmada ortaya konulan bulguların, ileride yapılacak araştırmalarla desteklenmesine gereksinim vardır. Anadolu Üniversitesi Gelişim Yönetimi Projesi sonuçlandığında elde edilen sonuçlar yazılı hale getirilip, yaymlanmalıdır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim yönetimi -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Toplam kalite yönetimi -- Türkiye | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde toplam kalite yönetimi Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi pilot uygulama örneğinin incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 136 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |