Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAğaoğlu, Esmahan
dc.contributor.authorGençoğlan, Ozan
dc.date.accessioned2004-05-20T16:53:24Z
dc.date.available2004-05-20T16:53:24Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3284
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 168787en_US
dc.description.abstractBu araştırma, ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca bağlı olarak öğrenci görüşlerinin cinsiyet, öğrenim gördükleri alan, baba ve annelerinin eğitim durumlarına göre; öğretmen görüşlerinin ise cinsiyet, branş ve mesleki kıdemlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı saptanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırmada, 2001-2002 eğitim-öğretim yılı Bahar Döneminde Eskişehir il merkezindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 235 branş öğretmeni ve 520 lise ikinci sınıf öğrencisinin görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen bir veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin çözümlenmesi aşamasında aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) Tukey HSD ve LSD çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin öğrencileri sınıf yöntemine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğrenci görüşlerinin cinsiyete göre değişmediği, buna karşın öğrenim gördükleri alanlar ile baba ve annelerinin eğitim durumlarına göre öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin farklılıklar olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin olarak cinsiyetlerine, branşlarına ve mesleki kıdemlerine göre öğretmen görüşlerinde farklılaşma olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin öğrenme sürecine katılım düzeylerine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerinde ise, anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak ortaöğretim kurumlarında görevli branş öğretmenleri için öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme konusunda mesleki toplantılar ve konferanslar düzenlenmesi ve ders içi ders dışı etkinliklerde öğrencilere belirli sorumluluklar verilerek kararlara katılımın yaşamın her alanında uygulanmaya dönüşmesi için çalışmalar yapılması önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf yönetimi -- Türkiye -- Eskişehiren_US
dc.subjectÖğretmenler -- Değerlendirmeen_US
dc.titleÖğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 114 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record