dc.contributor.advisor | Ağaoğlu, Esmahan | |
dc.contributor.author | Gençoğlan, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2004-05-20T16:53:24Z | |
dc.date.available | 2004-05-20T16:53:24Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3284 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 168787 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca bağlı olarak öğrenci görüşlerinin cinsiyet, öğrenim gördükleri alan, baba ve annelerinin eğitim durumlarına göre; öğretmen görüşlerinin ise cinsiyet, branş ve mesleki kıdemlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı saptanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırmada, 2001-2002 eğitim-öğretim yılı Bahar Döneminde Eskişehir il merkezindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 235 branş öğretmeni ve 520 lise ikinci sınıf öğrencisinin görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen bir veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin çözümlenmesi aşamasında aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) Tukey HSD ve LSD çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin öğrencileri sınıf yöntemine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğrenci görüşlerinin cinsiyete göre değişmediği, buna karşın öğrenim gördükleri alanlar ile baba ve annelerinin eğitim durumlarına göre öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin farklılıklar olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin olarak cinsiyetlerine, branşlarına ve mesleki kıdemlerine göre öğretmen görüşlerinde farklılaşma olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin öğrenme sürecine katılım düzeylerine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerinde ise, anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Elde edilen bulgulara dayalı olarak ortaöğretim kurumlarında görevli branş öğretmenleri için öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme konusunda mesleki toplantılar ve konferanslar düzenlenmesi ve ders içi ders dışı etkinliklerde öğrencilere belirli sorumluluklar verilerek kararlara katılımın yaşamın her alanında uygulanmaya dönüşmesi için çalışmalar yapılması önerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sınıf yönetimi -- Türkiye -- Eskişehir | en_US |
dc.subject | Öğretmenler -- Değerlendirme | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 114 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |