dc.contributor.advisor | Ağaoğlu, Esmahan | |
dc.contributor.author | Madden, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2004-05-20T16:53:24Z | |
dc.date.available | 2004-05-20T16:53:24Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3285 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 168788 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada okul yöneticileri ve öğretmenlerin katıldıkları hizmet içi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin, katıldıkları hizmet içi eğitim programlarının amaçlarına, yararlarına, içeriğine, programlarda kullanılan yöntem ve tekniklere, programlarda görev alan öğretim elemanlarına, eğitim ortamlarına, eğitim programlarının süresine, zamanına ve programlarda başarının değerlendirilmesine ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Eskişehir il merkezinde görev yapan ve 2002 yılında düzenlenmiş, süresi 30 saat ve üzerinde olan hizmet içi eğitim etkinliklerine katılmış olan 2001 okul yöneticisi ve öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmeye yönelik veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan "Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerini Değerlendirme Anketi" aracılığı ile 2003 yılı Nisan ayı içerisinde toplanmıştır. Araştırma evreninin %22.9'undan kullanılabilir veri elde edilmiştir. Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlemeleri "SPSS 9.0 for Windows" paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, hizmet içi eğitim programlarının amaçları, yararları, içeriği, süresi, zamanı ve programların uygulanması sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler ile programlarda başarının değerlendirilmesiyle ilgili boyutlarında iyileştirmelerin yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın eğitim programlarında görev alan öğretim görevlilerinin ve programların gerçekleştirildiği eğitim ortamlarının istenen düzeyde olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul yöneticileri -- Hizmet içi eğitim -- Türkiye -- Eskişehir | en_US |
dc.subject | Öğretmenler -- Hizmet içi eğitim -- Türkiye | en_US |
dc.title | Okul yöneticileri ve öğretmenler için düzenlenen hizmet içi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi : (Eskişehir ili) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 113 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |