dc.description.abstract | Eğitim toplumların sosyal gelişme ve ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahiptir. Sosyal gelişme ve ekonomik kalkınmanın yeni gereksinimleri karşısında eğitim sisteminin, ülkenin sosyo-kültürel, teknolojik ve ekonomik gelişme ve kalkınmasına destek verecek bireyleri yetiştirme görevi vardır. Bu denli önemli bir görevin gelişigüzel gerçekleştirilmesi söz konusu değildir. Bu nedenle, eğitim-öğretim etkinlikleri planlı yürütülmesi gereken etkinliklerdir. Bunun için, öğretim programları öğretmenlerce planlanarak uygulamaya dönüştürülür. Böylece, planlanmış bir öğretimin sonucunda sosyal, ekonomik ve eğitsel amaçlara ulaşmak olanaklı olabilecektir. Öğretimin planlanması, önceden belirlenen amaçlara ulaşmayı, etkinlikleri uygulama ve değerlendirme süreçlerini kolaylaştırır. Bunun için, öğretmenlerin öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olarak yetişmiş olmaları eğitsel ve yasal yönden bir zorunluluk olmaktadır. Bu araştırma, öğretimin planlanması konusunda öğretmenlerin görüş ve önerilerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak toplanan veriler ilgili yerli ve yabancı kaynaklar ile anket sonuçlarına dayanmaktadır. Araştırmanın genel evrenini, Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini ise, 2001-2002 öğretim yılının II. döneminde Kütahya il merkezindeki 37 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 426 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Uygulanan anketlerin %90 oranında geri dönüşü gerçekleşmiştir. Anketin birinci bölümünü oluşturan ve öğretmenlerin kişisel bilgilerini ortaya koyan bağımsız değişkenlere göre; ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci bölümde yer alan ve bağımlı değişken olarak kabul edilen önermelere verilen yanıtların çözümleri bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. İstatistiksel çözümlemelerde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Veri toplama aracının ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci bölümde yer alan önermelerin her birine verilen yanıtların sayı ve yüzdelikleri alınmıştır. Bunların yanında bağımlı ve bağımsız değişkenler arasında ilişki olup olmadığını belirlemek için veriler khi kare (X²) tekniğine göre çözümlenmiş, değişkenler arası ilişki miktarını belirlemek için C (Contingency) değerleri bulunmuştur. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının belirlenmesinde ise .05 anlamlılık düzeyi benimsenmiştir. Anketin sekizinci bölümünde yer alan ve sınıf öğretmenlerinin geleceğe yönelik önerilerini belirleyen verilerin çözümlenmesinde frekans sayımı ve yüzdeliklerden yararlanılmıştır. Yapılan veri çözümlemelerinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır: ·Sınıf öğretmenlerinin öğretim etkinliklerinin planlanmasına ilişkin genel görüşleri, plan hazırlama, uygulamaya, değerlendirmeye, planlama eğitimine ilişkin görüşleri genelde olumludur. ·Sınıf öğretmenleri öğretim etkinliklerinin planlamasına ilişkin sorun yaşamadıklarını ve hizmetiçi eğitime gereksinimleri olmadığını belirtmişlerdir. | en_US |