Yönetici ve öğretmenlerin eğitim politikalarında meydana gelen değişmelere ilişkin görüşleri : (Eskişehir ili örneği)
Özet
Bu araştırma ile yönetici ve öğretmenlerin, eğitim politikalarında meydana gelen değişmelere ilişkin görüşlerinin neler olduğu, bu görüşler arasında farklılıkların olup olmadığı, öğretmen görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve sendika üyeliği değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin saptanması amaçlanmıştır. Betimsel türü tarama modelinde desenlenen araştırma, 2002-2003 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Döneminde Eskişehir il merkezindeki 18 resmi genel ortaöğretim kurumunda görev yapan 875 öğretmen ve yöneticilerden elde edilen veriler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Evrenin % 58,29'ndan kullanılabilir veri elde edilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler, araştırmacı tarafından ge1iştirilen, iki bölüm ve toplam 30 maddeden oluşan "Yönetici ve Öğretmenlerin Eğitim Politikalarında Meydana Gelen Değişmelere ilişkin Görüşleri" anketi ile toplanmıştır. Ölçme aracının güvenirlik çalışmaları yapılmış olup, Cronbach Alfa Katsayısı 0.93 olarak hesaplandığından ölçme aracı güvenilir bulunmuştur. Araştırmada verilerin çözümlenmesi aşamasında, yönetici ve öğretmenlerin eğitim politikalarında meydana gelen değişmelere ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde, frekans ve yüzdelerden, yönetici ve öğretmenlerin eğitim politikalarında meydana gelen değişmelere ilişkin görüşlerinin farklılığının belirlenmesinde t testinden yararlanılmıştır. Öğretmenlerin eğitim politikalarında meydana gelen değişmelere ilişkin görüşlerinin olgusal verilere göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesinde ise x² test tekniği " kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi t testi ve x² testi için .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlemeleri "SPSS 10.0 for Windows" paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, yöneticilerin "biraz katılıyorum", "genellikle katılıyorum" ve "tamamen katılıyorum" görüşlerinin yüzde değerler toplamları sırasıyla "Norm Kadro Yönetmeliği için % 91,9; Yönetici Atama ve Yer Değiştinne Yönetmeliği için % 77,4; Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi için % 70,9; Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması için % 77,4 ve Sekiz Yıllık Kesintisiz ve Zorunlu Eğitim için % 77,4 olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin "biraz katılıyorum", "genellikle katılıyorum" ve "tamamen katılıyorum" görüşlerinin yüzde değerler toplamları ise sırasıyla "Norm Kadro Yönetmeliği için % 83,9; Yönetici Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği için % 80,7; Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları Yönergesi için % 69,9; Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması için % 75,4 ve Sekiz Yıllık Kesintisiz ve Zorunlu Eğitim için % 75,4 biçiminde olduğu belirlenmiştir. Eğitim Politikalarında meydana gelen değişmelere ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin sadece "Norm Kadro Yönetmeliği" boyutunda istatistiksel bakımdan farklılaştığı, diğer boyutlarda görüşler arasında istatistiksel bakımdan bir farklılık olmadığı sonucu elde edilmiştir. Öğretmenlerin "cinsiyet" ve "kıdem" değişkenlerine göre, Norm Kadro Yönetmeliğine ilişkin görüşlerinin istatistiksel bakımdan farklılaştığı saptanmıştır. Öğretmenlerin "eğitim düzeyi" değişkenine göre "Sekiz Yıllık Kesintisiz ve Zorunlu Eğitim" boyutuna ilişkin görüşlerinin de istatistiksel bakımdan farklılaştığı belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3301
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]