dc.contributor.advisor | Gültekin, Mehmet, 1965-. | |
dc.contributor.author | Karabulut, Ülkü | |
dc.date.accessioned | 2015-06-29T12:03:41Z | |
dc.date.available | 2015-06-29T12:03:41Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3306 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 171611 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile televizyonun okulöncesi çocukları üzerindeki etkisi konusunda öğretmen ve anne-babaların görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evrenini, Kocaeli ilinde yer alan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının öğretmenleri ve anne-babaları oluşturmaktadır. Çalışma 2002-2003 eğitim öğretim yılında, ı O öğretmen ve ı O anne-baba ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama amacı ile televizyonun okulöncesi çocuklar üzerindeki etkileri konusunda öğretmen ve anne-baba görüşlerini belirlemek için nitel araştırma yöntemi benimsenerek yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda; görüşme yapılan öğretmenler ve anne-babalar, televizyonun çocuklar üzerinde çeşitli davranış değişiklikleri yarattığını ifade etmişlerdir. Çocukların televizyon izledikten sonra; televizyonda duydukları ifadeleri tekrar etmeleri, televizyon kahramanlarını taklit etmeleri, reklam ürünlerini istemeleri, televizyonda izlediklerinin resimlerini çizmeleri gibi davranış değişiklikleri gösterdikleri bulunmuştur. Araştırma sonucunda; çocukların televizyon izledikten sonra davranışlarındaki değişikliklerin hem olumlu hem de olumsuz olduğu yönünde öğretmenler ve anne babalar benzer görüşler belirtmişlerdir. Televizyonun; çocukların dünyayı tanımaları, dil gelişimlerine katkıda bulunması, kavramları öğrenmeleri, hayal dünyalarını zenginleştirmesi gibi olumlu davranış değişiklikleri kazandırmasının yanında, çocukların saldırgan davranışlarda bulunmaları, onları bireyselleştirmesi, argo kelimeler öğrenmelerine neden olması, kendi kültürlerinden uzaklaştırması gibi olumsuz davranış değişikliklerine yol açtığı bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Televizyon, İlköğretimde | en_US |
dc.subject | Televizyon ve çocuklar | en_US |
dc.title | Televizyonun okulöncesi dönem çocukları üzerindeki etkisi konusunda öğretmen ve anne-baba görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVIII, 137 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |