Okul yöneticileri ve öğretmenlerinin, eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
Özet
Bu araştırmada ilköğretim genel lise okul yöneticileri ve öğretmenlerinin eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin görüşleri ile kimi kişisel değişkenlerine göre eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin görüşlerinin farklılık gösterip göstermediğinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmada 2002-2003 öğretim yılı sonunda Eskişehir il merkezindeki 19 ilköğretim okulu ve 9 genel lisede görev yapan öğretmenler ile diğer tüm ilköğretim okulları ile genel liselerin yalnızca yöneticileri ile çalışılmıştır. Araştırmada 1215 öğretmene ve 248 yöneticiye toplam 1463 anket uygulanmış, araştırma evreninin %39,2'sinden kullanılabilir 573 veri elde edilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen, iki bölüm ve toplam 31 maddeden oluşan anket ile toplanmıştır. Okul yöneticisi ve öğretmenlerinin kişisel özelliklerini ve okul yöneticisi ve öğretmenlerinin genel yönetim hizmetlerinin yürütülmesi, insan kaynakları yönetimi, demokratikleşme ve yerelleşme boyutlarında eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik olarak frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin okul yöneticisi ve öğretmenlerin görüşlerinin farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde ikili küme araştırmalarında "Bağımsız Gruplar arası t Testiuygulanmıştır. Öğretmenlerin eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalana ilişkin; genel yönetim hizmetlerinin yürütülmesi, insan kaynakları yönetimi, demokratikleşme ve yerelleşme boyutlarında görüşlerinin, kişisel değişkenlerine göre ilişkili olup olmadığının belirlenmesi amacıyla kay kare (X²) istatistik testinden yararlanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerinde .05 anlamlılık düzeyinin kullanıldığı araştırmada, çözümlemeler "SPSS 10.0 for Windows" paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, yöneticilerin ve öğretmenlerin eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarında, genel yönetim hizmetlerinin yürütülmesi, insan kaynakları yönetimi, demokratikleşme ve yerelleşme boyutlarında görüşleri olumlu düzeyde belirmiştir ve bu görüşler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar ortaya çıkmamıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3315
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]