dc.contributor.advisor | Özer, Bekir | |
dc.contributor.author | Demirkol, Mürşide | |
dc.date.accessioned | 2004-12-24T10:17:42Z | |
dc.date.available | 2004-12-24T10:17:42Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3321 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 195731 | en_US |
dc.description.abstract | Eğitimde belirlenen amaçlara ulaşmada birçok etken söz konusudur. Bu etkenler içinde ilk sırada öğretmenler gelmektedir. Değişen ve gelişen koşullar ışığında öğretmenlerin sürekli ve sistemli bir biçimde mesleki gelişimlerıni sürdürmeleri gerekmektedir. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin sağlanmasmda hizmetiçi eğitimin önemli bir yeri vardır. Uygulanan hizmetiçi eğitim etkınliklerının daha etkili ve verimli olması için öğretmenin sınıfından ve okulundan uzaklaşmadan mesleki gelişimini sürdürmesi gerekmektedir. Bu da okul-temelli hizmetiçi eğitimle sağlanmaktadır. Okul-temelli hizmetiçi eğitim, okulların kendi çalışanları için planlayıp, uyguladıkları ve değerlendirdikleri bir eğitimdir. Amacı, okul çalışanlarının özellikle de öğretmenlerin iş başından uzaklaşmadan ve tümüyle gereksinimlerine yönelik olarak yapılacak hizmetiçi eğitim etkinlikleriyle mesleki gelişimlerini daha iyi düzeylere çıkarmaktır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında öğretmenlere yönelik olarak gerçekleştirilen okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma evrenini, Eskişehir il merkezindeki tüm ilköğretim okulları oluşturmuştur. Bu çalışma evreninden 42 ilköğretim okulu örneklem olarak seçilmiştir. Tarama niteliğinde bir model kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmanın verileri, okul yöneticilerınin görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde istatistiksel teknik olarak sayı ve yüzde dağılımından yararlanılmış. çözümlemeler SPSS 11.0 (Statistical Package for the Social Sciences) bilgisayar paket programı ile yapılmıştır. Araştmna sonucunda, ilköğretim okullarında daha çok kurs ve seminerlere yer verildiği ortaya çıkmıştır. Yapılan etkinliklerin büyük bir bölümünün 1O saatten az ve yılda 1-2 kez" yapıldığı ortaya çıkmıştır. Hizmetiçi eğitim etkinlikleri en çok öğretim yılı başında ve sonunda yapılmaktadır. ilköğretim okullarında eğitim gerksinimibelirleme çalışmaları -tam olarak düzenli olmasa da- yapıldığı anlaşılmıştır. Okul-temelli hİzmetiçi eğitim programlarını geliştirmeye dönük çalışmaları ise ilköğretim okullarının ancak yarısının yaptığı anlaşılmıştır. Sonuç olarak, ilköğretim okullarında okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinlikleri tür, sıklık ve süre bakımından düşük düzeyde, yoğunluk ve zaman bakımından ise çok kısıtlı olarak gerçekleştirilmesi, bunun yanı sıra eğitim gereksinimlerini belirleme, eğitimi planlama, program hazırlama, eğitimi yürütme ve eğitimi değerlendirmeye yönelik çalışmaların yüzeysel olarak yapılması nedeniyle okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin yeterli düzeyde yapılmadığı yargısına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmenler -- Hizmet içi eğitim | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında öğretmenlere yönelik okul-temelli hizmetiçi eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 78 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |