Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErkılıç, Turan Akman
dc.contributor.authorAkbulut, Sevil
dc.date.accessioned2004-12-29T17:07:33Z
dc.date.available2004-12-29T17:07:33Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3322
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195743en_US
dc.description.abstractBu araştırma ile genel liselerde görev yapan okul yöneticilerinin öğretmenleri güdülemede hangi davranışları, hangi sıklıkla gösterdiklerine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi, yönetici ve öğretmen görüşlerinin farklılık gösterip göstermediğinin saptanması amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2003-2004 Eğitim- Öğretim yılı güz döneminde Eskişehir il merkezindeki 18 genel lisede görev yapan 72 yönetici ve 770 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiş, evrenin % 50'sinden kullanılabilinir veri elde edilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler araştırmacı tarafından geliştirilen, iki bölüm ve toplam 33 maddeden oluşan anket ile toplanmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde, istatistik teknik olarak sayı ve yüzde dağılımından, aritmetik ortalama ve 't' testinden yararlanılmıştır. çözümlemeler 'SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 11.0 bilgisayar paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin güdülenmesinde okul yöneticileri olumlu davranışlar sergiledikleri görüşünde olmalarına karşın, davranışlardan etkilenen kişiler olarak öğretmenler, okul yöneticilerinin güdülemede gösterdikleri olumlu davranışları daha az gösterdikleri görüşündedirler.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.subjectOkul yöneticilerien_US
dc.subjectMotivasyon, Eğitimdeen_US
dc.titleGenel liselerde yönetici davranışlarının öğretmenleri güdülemesine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 92 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster