dc.contributor.advisor | Yaşar, Şefik | |
dc.contributor.author | Erol Karaçay, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2004-12-29T16:14:30Z | |
dc.date.available | 2004-12-29T16:14:30Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3324 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 195753 | en_US |
dc.description.abstract | Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlarda belirlenen hedeflere çeşitli etkinliklerle ulaşılır. Bu etkinliklerden biri de Türkçe dil etkinlikleridir. Türkçe dil etkinlikleri çocuklara Türkçe'yi en iyi şekilde öğretmeyi hedefleyen etkinliklerdir. Bu etkinlikler çocukların yeni sözcükler öğrenerek sözcük dağarcıklarının gelişmesine, sözcükleri doğru ve yerinde kullanabilmelerine, duygu ve düşüncelerini dil aracılığı ile ifade edebilmelerine katkı sağlamaktadır. Bu etkinlik sırasında öğretmen uygun eğitim ortamı hazırlayarak ve tüm çocukların katılımını sağlayarak, çocukları destekler ve onları her yönden geliştirir. Türkçe dil etkinlikleri çocukların yaratıcılık ve hayal güçlerinin gelişmesine yardımcı olduğu gibi; bir gruba katılmalarına, etkileşimde bulunmalarına, grup içinde konuşma cesareti kazanmalarına, başkalarının haklarına saygı duymalarına, sıralarını beklemeye ve çevre hakkında bilgi sahibi olmalarına da katkı sağlamaktadır. Tüm bu davranışların çocuklara etkili bir biçimde kazandırabilmesinde Türkçe dil etkinliklerinin okulöncesi eğitim kurumlarında etkili biçimde gerçekleştirilmesinin rolü büyüktür. Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanmakta olan Türkçe dil etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama niteliğindedir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2001-2002 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel 109 okulöncesi ve ilköğretim okullarında görev yapan 183 okulöncesi öğretmeni oluşturmuştur. Ulaşılabilme kolaylığı nedeniyle çalışma evreni aynı zamanda araştırmanın ömeklemi olarak alınmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak öğretmenlerin okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlarda yer alan Türkçe dil etkinliklerine ilişkin görüşlerini almak amacıyla 21 sorudan oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmada verilerin çözümü için önce okulöncesi öğretmenlerinin anket formuna verdikleri yanıtlar bilgisayar ortamında işlenmiştir. Araştırma verilerin çözümlenmesinde, okulöncesi öğretmenlerinin görüşleri sayı ve yüzdeler olarak ifade edildikten sonra aritmetik ortalamaları alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, öğretmenlerin Türkçe dil etkinlikleri ile ilgili amaçları ve uygulamada dikkat edilecek noktaları göz önünde bulundurduklarını göstermektedir. Buna karşın Türkçe dil etkinliklerinde öğretmenlerin, hikaye anlatımında değişik araç ve gereç kullanma düzeylerinin ise çok yüksek olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türk dili -- Öğretim (Okulöncesi) | en_US |
dc.subject | Okulöncesi eğitim | en_US |
dc.subject | Çocuk edebiyatı | en_US |
dc.subject | Öğretmenler -- Değerlendirme | en_US |
dc.title | Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan Türkçe dil etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 114 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |