dc.contributor.advisor | Ağaoğlu, Esmahan | |
dc.contributor.author | Güleç, Mutlu | |
dc.date.accessioned | 2014-04-28T17:08:22Z | |
dc.date.available | 2014-04-28T17:08:22Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3331 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 337635 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile resmi ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin kariyer ve kariyer planlamasına ilişkin görüşlerinin ve kurumsal beklentilerinin neler olduğu ve bu görüş ve beklentilerinde kişisel özelliklerine göre fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2003-2004 Eğitim ve Öğretim yılı Eskişehir il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 2997 öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışma evreninden 692 öğretmen, örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen, 43 maddeden oluşan "İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Kariyer ve Kariyer Planlamasına İlişkin Görüş ve Beklentileri Anketi" ile toplanmıştır. Araştırma örnekleminin % 46,82'undan kullanılabilir veri elde edilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri yüzdeler ve elde edilen puanların aritmetik ortalaması şeklinde verilmiştir. Öğretmen görüşlerinde ve kurumsal beklentilerinde cinsiyet ve branşa göre fark olup olmadığı Bağımsız Gruplar Arası t Testi; kıdem ve öğrenim durumuna göre fark olup olmadığı ise Tek Yönlü Varyans Analizi ile belirlenmiştir. Araştırmada yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, ilköğretim okullarında görevli öğretmenler, kariyer ve kariyer planlama konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak istemektedirler. Öğretmenlerin kariyer ve kariyer planlamasına ilişkin görüşleri cinsiyetlerine, kıdemlerine ve öğrenim durumuna göre faklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin kariyer ve kariyer planlamasına ilişkin kurumsal beklentilerinin ise branşlarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bu bulgulara dayalı olarak, öğretmenlere kariyer, kariyer planlama, kariyer geliştirme konularında seminer, konferans ve yazılı kaynaklar aracılığıyla yardımcı olunması ve etkin bir kariyer planlaması yapılarak, kariyer danışmanlığı hizmeti verilmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kariyer yönetimi | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin kariyer ve kariyer planlamasına ilişkin görüş ve beklentileri : Eskişehir ili | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 90 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |