dc.contributor.advisor | Deveci, Handan | |
dc.contributor.author | Çengelci, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2015-10-09T05:09:49Z | |
dc.date.available | 2015-10-09T05:09:49Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3332 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 336528 | en_US |
dc.description.abstract | Yaşadığımız yüzyılda hızla değişen yaşam koşullarına paralel olarak toplumsal sürekliliği sağlayacak insan gücünü yetiştirme görevini eğitim kurumları üstlenmiştir. Eğitim kurumları toplumun gereksinim ve beklentilerine yanıt verebilecek; kişisel ve sosyal anlamda hak ve sorumluluklarına ilişkin gerekli bilgi ve beceriye sahip vatandaşlar yetiştirmeye çalışmaktadır. Her yönüyle yaşamı yansıtan Sosyal Bilgiler dersinin bu önemli becerilerin gelişimini desteklemesi kaçınılmazdır. Bu zorunlulukSosyal Bilgiler dersinde farklı öğretim yaklaşımlarının uygulanmasını gündeme getirmektedir. Bu farklı öğretim yaklaşımlarından biri de öğrencilerin beynin doğal işleyiş sürecine uygun öğrenmesini savunan beyin temelli öğrenmedir. Bu araştırmanın amacı, ilkögretim yedinci sınıfta Sosyal Bilgiler dersinde beyin temelli ögrenmenin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisini belirlemektir. Deneme modellerinden "öntest-sontest kontrol gruplu model"e göre desenlenen araştırma, 2004-2005 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir Şehit Ali Gaffar Okkan İlköğretim okulunda deney ve kontrol grubu olarak belirlenen 7-A ve 7-B sınıflarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla öğrencilerin denkleştirilmesinde kullanılmak üzere bir anketformu, öğrencilerin akademik başarılarını ve öğrenilenlerin kalıcılık düzeyini ölçecek bir başarı testi, Sosyal Bilgiler dersinin beyin temelli öğrenmeye göre işlenebilmesi için ders planları, ders notları, sınıf içi etkinlikler için öğretim materyalleri, ayrıca öğrencilerin beyin temelli öğrenmeye ilişkin görüşlerini almaya yönelik bir anket formu geliştirilmiştir. Araştırmayla ilgili tüm istatistiksel çözümlemelerde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Grupların ortalama puanları ile puan dağılımlarının standart sapmaları hesaplanmıştır. Grup içi ve gruplararası karşılaştırmalarda t testinden yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak .05 güven düzeyi benimsenmiştir. Yapılan veri çözümlemelerinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Sosyal Bilgiler dersinde beyin temelli öğrenme yaklaşımı uygulanan deney grubu ile, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubunun akademik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark vardır. 2. Sosyal Bilgiler dersinde, beyin temelli öğrenme yaklaşımı uygulanan deney grubu ile, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında öğrenmenin kalıcılık düzeyi bakımından deney grubu lehine anlamlı bir fark vardır. 3. Öğrencilerin beyin temelli öğrenmeye ilişkin görüşleri olumlu yöndedir. Öğrenciler beyin temelli öğrenmenin öğrenmeyi ezbercilikten uzaklaştırdığını; kalıcı ve zevkli öğrenme sağladığını düşünmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenme psikolojisi | en_US |
dc.subject | Öğrenme -- Fizyolojik yönler | en_US |
dc.subject | Sosyal bilimler -- Öğretim | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 168 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |