dc.description.abstract | Eğitimin genel amacı, bireylerin fiziksel, bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimlerini en üst düzeyde geliştirerek, onların topluma sağlıklı ve verimli bir şekilde uyum sağlamalarına yardımcı olmaktır. Okullarda öğrencilerin fiziksel, bilişsel, duyuşsal, sosyal ve estetik yönlerden gelişimlerinin sağlanmasına dönük derslerden birisi de Beden Eğitimi dersidir. Bu gereklilikten yola çıkılarak girişilen bu araştırmada, öğretmen adayı öğrencilerin görüşlerine göre, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programında alan bilgisi derslerinde amaçların gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2004-2005 öğretim yılında, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren 8 bölümün 4. sınıflarında okuyan 260 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yapılan araştırmanın verileri, öğretmen adaylarına uygulanan anket aracılığıyla toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde, öğretmen adaylarının kişisel bilgilerine yönelik sorular, ikinci bölümünde, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programlarında alan bilgisi derslerinde amaçlarının gerçekleşme düzeyinin belirlenmesine yönelik 146 önerme, üçüncü bölümünde de Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde alan bilgisi derslerinin öğretim ortamlarına ilişkin görüşlerin belirlenmesine yönelik 12 önermeye yer verilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows 13.0 programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiksel teknik olarak frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır. Araştırmada, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programında alan bilgisi derslerinde amaçların gerçekleşme düzeyine ilişkin bulgulardan, genel olarak amaçların çoğunluğunun orta düzeyde ve derslerin çoğunluğunda da amaçların orta düzeyde gerçekleştiği; öğretim ortamlarına ilişkin bulgulardan da, kuramsal ve uygulamalı alan bilgisi derslerinde kullanılan araç ve gereçlerin yeterli olmasına karşın, bu araç ve gereçlerin alandaki gelişmeler doğrultusunda yenilenmediği; kuramsal alan bilgisi derslerinde kullanılan dersliklerin ve öğretim elemanı sayısının yeterli olduğu, ancak uygulamalı alan bilgisi derslerinde kullanılan tesislerin ve öğretim elemanı sayısının yetersiz olduğu; kuramsal ve uygulamalı alan bilgisi derslerindeki sınıfların kalabalık olmadığı; öğrencilerin ders dışında spor tesislerinden yararlanabildikleri ve donanımın (aydınlatma, ısıtma, havalandırma, vb.) yeterli olduğu; ancak alan bilgisi alanındaki seçmeli derslerin öğretmen adaylarının ilgi, istek ve gereksinmelerini doğrultusunda açılmadığı sonucuna varılmıştır. | en_US |