dc.contributor.advisor | Deveci, Handan | |
dc.contributor.author | Suna, Çigdem | |
dc.date.accessioned | 2015-10-12T05:13:48Z | |
dc.date.available | 2015-10-12T05:13:48Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3350 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 338682 | en_US |
dc.description.abstract | 21. yüzyılda, okuma yazma bilmeyen deği, öğrenmeyi öğrenememiş bireylerden söz edileceği öne sürülmektedir. Öğrenmeyi öğrenememiş bireylerin yetiştirilmesi, sürekli eğitim ve yaşam boyu öğrenmenini gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Sürekli eğitim ve yaşam boyu öğrenme ise okuma ile sağlanacaktır. Okumanın bireyin yaşamında yer edinebilmesi için alışkanlığa dönüştürülmesi gerekmektedir. Bireyin okuma alışkanlığı kazanma sürecinde de aile, eğitim kurumları ve medyaya önemli görevler düşmektedir, Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarını etkileyen etmenlerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmanın belirlenen amaca ulaşabilmesi için gerekli olan veriler "İlköğretim Öğrencilerinin Okuma ilgi ve Alışkanlıklarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüşlerini Belirleme Anketi" ve "Okuma İlgisi Ölçeği" olmak üzere iki bilgi toplama aracı ile toplanmıştır. Toplanan verilerinişlenmesi ve istatistiksel çözümlemeler SPSS paket programı ile gerçekleştirilmiştir, Verilerin çözümlenmesinde, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve khi kare (X²) tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; ilköğretim öğrencilerinin okumaya karşı ilgi duydukları ve yüksek düzeyde okuma alışkanlığına sahip oldukları bulunmuştur. İlköğretim öğrencilerinin okuma ilgi düzeyleri cinsiyete, devam edilen sınıf düzeyine ve anne baba öğrenim durumuna göre farklılaşmaktadır. İlköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı düzeyleri ise devam edilen sınıf düzeyine göre farklılaşırken, cinsiyete ve anne baba öğrenim durumuna göre farklılaşmamaktadır. İlköğretim öğrencilerinin okuma ilgisi düzeyleri ile okuma alışkanlığı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki vardır. İlköğretim öğrencilerinin okuma ilgisi düzeyleri ile okuma ilgi ve alışkanlıklarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir ilişki vardır. Ancak, çocuğun evinin yakınında kütüphane bulunması, öğretmeni ilebirlikte kütüphane, kitap fuarı vb. yerlere gitmesi, sınıf kitaplığından istediği kitabı istediği zaman alması, okulunda kütüphane bulunması çocuğun okuma ilgisi düzeyini etkilememektedir. İlköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlığı düzeyi ile okuma ilgi ve alışkanlıklarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir ilişki vardır. Ancak okulda kütüphane bulunmasının çocuğun okuma alışkanlığını etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma (İlköğretim) | en_US |
dc.subject | Okuma alışkanlığı | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarının analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 125 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |