dc.contributor.advisor | Gültekin, Mehmet, 1965-. | |
dc.contributor.author | Güler, Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2015-06-29T12:03:41Z | |
dc.date.available | 2015-06-29T12:03:41Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3367 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 354146 | en_US |
dc.description.abstract | Okulöncesi eğitim kurumlarının hedeflerine ulaşması ancak etkili biçimde hazırlanan ve gerçekleştirilen eğitim programları ile olanaklıdır. Okulöncesi eğitim programları içinde yer alan ve belirlenen amaçlara ulaşmada bir araç olan günlük etkinliklerin nitelikli biçimde planlanıp uygulanması bu bağlamda önem taşımaktadır. Okulöncesi eğitim programının temel amaçlarının gerçekleşmesine yardım edecek etkinliklerden biri de "müzik etkinlikleri" dir. Günlük etkinlik programında grup etkinlikleri içinde önemli bir yer tutan müzik etkinlikleri, çocukların çok yönlü gelişmelerine yardım eden bir etkinlik çeşididir. Müzik etkinlikleri doğru ve etkili biçimde kullanıldığında, okulöncesi eğitim programının amaçlarına başarıyla ulaşmasını sağlayacak önemli bir etkinlik çeşididir. Bu nedenle okulöncesi öğretmeninden müzik etkinliklerini, okulöncesi çocuğun gelişim alanlarını destekleyecek biçimde etkili değerlendirmesi beklenir. Okulöncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerini beklenen biçimde etkili gerçekleştirmeleri ise onların müzik etkinliklerine yönelik yeterliklerine bağlıdır. Onların yeterliklerinin geliştirilmesi ise müzik etkinliklerine ilişkin eğitim gereksinmelerinin belirlenmesi ile olanaklıdır. Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerini gerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde olup 2005-2006 öğretim yılında Şanlıurfa il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim bünyesindeki anasınıflarında ve resmi anaokullarında görevli öğretmenler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 25 okulöncesi öğretmeniyle görüşülmüştür. Aştırma verileri, öğretmen görüşlerinin derinlemesine ortaya çıkarılması amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözumleme tekniği kullanılmış ve elde edilen bulgular nicel olarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin tamamına yakını programda müzik etkinliklerinin önemli olduğunu, ancak etkili gerçekleşmediğini düşünmektedir. Bunun yanında öğretmenlerin temel müzik bilgileri ve örnek etkinlik uygulamaları, enstrüman çalma becerisi, müziğin drama ile kullanımı, müzik etkinliklerinde kullanılan yöntem ve teknikler, dağarcık geliştirme ve okulöncesi müzik türleri, sınıf yönetimi, müzik etkinliklerinin diğer etkinliklerle kullanımı, bireysel ve yaratıcı müzik etkinlikleri, müzik etkinliklerini gözlem aracı olarak kullanımı gibi konularda eğitim gereksinmelerinin olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okulöncesi öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Okulöncesi eğitim -- Etkinlik programları | en_US |
dc.subject | Okulöncesi müzik -- Öğretim | en_US |
dc.title | Okulöncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini gerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 109 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |