dc.contributor.advisor | Deveci, Handan | |
dc.contributor.author | Salik, Gökmen | |
dc.date.accessioned | 2015-10-12T15:44:48Z | |
dc.date.available | 2015-10-12T15:44:48Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3373 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 450086 | en_US |
dc.description.abstract | Bireyin toplumsallaşmasını sağlayan ve bireye yaşantı kazandırmayı amaç edinen Sosyal Bilgiler, birbirinden farklı hedefleri olan disiplinleri içerir. Cografya da bu disiplinlerden biridir. Bireylerin yaşadıkları çevreyi tanıması, yararlandığı dogal kaynakların sınırsız olmadıgını ve bir gün tükenebilecegini bilmesi, ayrıca kendi yaşadıgı ülkesinin diger ülkelere göre farklarını tanıması, ilk kez gittiği bir yeri hiç sorun yaşamadan gezebilmesi ancak Cografyayı yeterince bilmesi ile olabilir. Bu araştırmada Sosyal Bilgiler derslerine giren öğretmenlerin, Cografya konularının öğretiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıstır. Araştırma tarama modelinde ve 2005-2006 öğretim yılında Eskisehir il merkezinde Milli Egitim Müdürlüğüne baglı 14 ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 22 Sosyal Bilgiler Öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırma verileri, öğretmen görüşlerini derinlemesine ortaya çıkarması amacı ile nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre; Sosyal Bilgiler dersinde Coğrafya konularının öğretiminde yaşanılan en önemli sorunlardan biri sınıfların kalabalık olmasıdır. Ayrıca 7. sınıf Sosyal bilgiler programının yogun olması ve ilköğretim okullarında araç-gereç eksikliklerinin bulunması da önemli sorunlar olarak ifade edilmiştir. Öğretmen yeterliliklerinden kaynaklanan sorunlara bakıldıgında ise, mezuniyet branşı Coğrafya olmayan öğretmenlerin, bu konuların öğretiminde problem yaşadıkları belirtilmiştir. Öğrencilerin derse ilgilerinin fazla olmaması, derste not tutma alışkanlıklarının olamaması ve öğrenci ailelerinin sosyoekonomik düzeylerinin düşük olması, öğrenci yeterliliklerinden kaynaklanan sorunlar olarak belirtilmiştir. Yaşanan bu sorunların çözümü için öncelikle sınıf mevcutlarının azaltılması, araç-gereç eksikliklerinin giderilmesi, okulların maddi olanaklarının iyilestirilmesi, ögretmenlere hizmetiçi seminerler verilmesi vb. çalışmaların yapılması gerekmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal bilimler -- Öğretim (İlk) | en_US |
dc.subject | Coğrafya -- Öğretim (İlk) | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 83 y. : 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |