dc.contributor.advisor | Gültekin, Mehmet, 1965-. | |
dc.contributor.author | Yıldırım, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2018-08-14T14:08:28Z | |
dc.date.available | 2018-08-14T14:08:28Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3382 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 457296 | en_US |
dc.description.abstract | Okulöncesi dönem, çocukların gelişimlerinin en hızlı olduğu dönemdir. Bu dönemde, çocukların kendini ifade edebilen, sorgulayan, araştıran ve problem çözen bireyler olarak yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda okulöncesi eğitim programında birçok etkinliğe yer verilmiştir. Söz konusu etkinlikler arasında önemli bir yeri olan Türkçe etkinliğinde de çeşitli yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Bu tekniklerden biri olan öykü tamamlama tekniği, çocukların yaratıcılıklarını, hayal gücünü, düşünme becerilerini geliştirmesinin yanı sıra özellikle problem çözme becerisini de geliştirmektedir. Bu araştırmanın amacı, okulöncesi eğitimde Türkçe etkinliklerinde uygulanan öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisiningelişimine etkisini öğretmen görüşüne dayalı olarak belirlemektir. Araştırma, 2006-2007 eğitim öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki dört bağımsız anaokulunda görev yapan 6 yaş grubu öğretmenleri ve sosyo-ekonomik düzeylerine göre belirlenen dokuz ilköğretim okulunun anasınıfı öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada 30 öğretmen ile görüşülmüş ve kendisiyle görüşme yapılan öğretmenlerin sınıflarında gözlemler yapılmıştır. Araştırma verileri, nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme ve yapılandırılmış gözlem teknikleri ile toplanmıştır. Görüşme verilerinin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılmıştır. Gözlem verilerinin çözümlenmesinde ise frekans hesaplamaları yapılmıştır. Görüşme ve gözlem teknikleri yoluyla elde edilen bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Araştırmada gerek görüşmeler gerek gözlemler sonucunda elde edilen bulgular, öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisini geliştirdiğini ortaya koymuştur. Öğretmenlerin tümü, öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisini geliştirdiğini düşünmektedir. Sınıflarda yapılan gözlemler sırasında, öğretmenlerin öykü tamamlama tekniğini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında genel anlamda sıkıntı yaşamadığı; yalnızca, öykü tamamlama tekniğini uyguladıktan sonra söylenenleri sistematik bir biçimde bütünleştirme ve öykü ile ilgili özgün bir ürün ortaya koyma konusunda sıkıntı yaşadıkları gözlenmiştir. Yine, gözlemler sonucunda öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisinin alt beceri alanlarından iletişim becerileri ve sosyal becerilerin gelişiminde daha çok etkili olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okulöncesi eğitim -- Etkinlik programları | en_US |
dc.subject | Problem çözme, Çocuklarda | en_US |
dc.title | Okulöncesi eğitimde Türkçe etkinliklerinde uygulanan öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisine etkisi konusunda öğretmen görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 128 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |