dc.contributor.advisor | Öztürk, Ali | |
dc.contributor.author | Elmas, Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2015-10-13T17:50:00Z | |
dc.date.available | 2015-10-13T17:50:00Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3383 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 457303 | en_US |
dc.description.abstract | Okulöncesi dönem çocukların ilgi, alışkanlık, tavır ve davranışlarının şekillenmeye başladığı, kişilik yapılarının temellerinin atıldığı bir dönemdir. Bu dönemde verilene ğitim çocukların ileriki yaşamlarını etkileyeceğinden, hazırlanacak olan eğitim ortamlarının onların ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayacak, gelişim alanlarını destekleyecek yöne düzenlenmesi gerekir. Okulöncesi eğitim süreci içerisinde uygulanan proje çalışmaları çocukların araştırma yapmasını, merak ettikleri konular hakkında yeni bilgiler edinmelerini, beceriler kazanmasını, alışkanlık ve tutumlar geliştirmelerini sağlar. Okul ortamı ile sınırlı kalmayan, ailelerin de desteği ile sürdürülen proje çalışmaları, çocukların işbirliği İçerisinde çalışmalarına ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesine neden olur. Okulöncesi eğitim öğretmenleri eğitim sürecinde yer verdikleri proje çalışmaları ile çocukların tüm gelişim alanlarında desteklenmesini sağlamakta, aynı zamanda onların eğitim sürecine aktif olarak katılmalarınafırsat vererek eğitimi eğlenceli hale getirmektedirler. Bu araştırma Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulöncesi Eğitim Öğretmenliği Programından 2002 yılından sonra mezun olan okulöncesi öğretmenlerinin uygulamalarında proje yaklaşımım kullanmalarına yönelik görüşlerinin ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ilinde okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulöncesi Eğitim Öğretmenliği Lisans Programından mezun olan öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmış, 17 okulöncesi eğitim öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırma verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılmıştır. Daha sonra, sayılara dayalı olarak bulguların yorumu yapılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilensonuçlara göre; öğretmenlerin okulöncesi eğitimde proje yaklaşımım önemli buldukları ve çocukların tüm gelişim alanlarını desteklediğini düşündükleri görülmüştür. Öğretmenlerin proje yaklaşımı ile ilgili başta kitap, dergi ve CD'ler olmak üzere çeşitli kaynaklardan yararlandıkları belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okulöncesi eğitim -- Türkiye -- Eskişehir | en_US |
dc.subject | Okulöncesi eğitim | en_US |
dc.subject | Öğretmenler -- Tutum -- Türkiye -- Eskişehir | en_US |
dc.title | Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunu okulöncesi eğitim öğretmenlerinin uygulamalarında proje yaklaşımını kullanmalarına yönelik görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 160 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |