Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın etik bilinç geliştirme açısından öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nda etik konusuna ilişkin belirlenen kazanım, kişisel nitelikler ve değerler ve yaşam becerilerinin etik bilinç kazandırma yeterliliğine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya ili merkez ilçesinde görevli 1-3. sınıfı okutan 437 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Tarama türünde betimsel bir çalışma olan araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen anket aracılığı ile toplanmıştır. Anketin birinci bölümünde sınıf öğretmenlerinin kişisel özelliklerini içeren 3, ikinci bölümünde ise Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın etik bilinç geliştirme açısından öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesine yönelik olarak hazırlanmış 23 soruya yer verilmiştir. Araştırma ile ilgili istatistiksel çözümlemelerde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde yüzde, frekans ile Khi Kare tekniğinden yararlanılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki bulunup bulunmadığının belirlenmesinde ise .05 anlamlılık düzeyi benimsenmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı sonuçlarına bakıldığında; araştırma amacının birinci sorusuna ait bulgularda, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programın'nda etik konusuna ilişkin belirlenen kazanım, kişisel nitelikler ve değerler ve yaşam becerilerinin etik bilinç kazandırma yeterliliğine ilişkin, sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun yeterli görüşünde oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırma amacının ikinci sorusuna ait bulgularda ise Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nda etik konusuna ilişkin belirlenen kazanım, kişisel nitelikler ve degerler ve yaşam becerilerinin etik bilinç kazandrrma yeterliliğine ilişkin; • Meslekteki hizmet süresi değişkenine göre en çok 21 yıl ve üzeri çalışan sınıf öğretmenlerinin, • Eğitim durumu degişkenine göre en çok Eğitim enstitüsü, eğitim önlisans/eğitim yüksekokulu mezunu öğretmenlerin, • Okutulan Sınıf degişkenine göre ise en çok 2. sınıf öğretmenlerinin yeterli görüşünde oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Araştrrma sonucunda; öğrencilerde etik bilincin kazandırılmasma yönelik örek olaylar oluşturularak sınıf içi etkinliklerin yaptırılması, daha az hizmet yılına sahip öğretmenlerin programı yeterli bulmama nedenleri üzerinde çalışılması gibi öneriler getirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3418
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]