dc.contributor.advisor | Güven, Meral | |
dc.contributor.author | Çam Aktaş, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2015-11-04T10:59:33Z | |
dc.date.available | 2015-11-04T10:59:33Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3468 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 689464 | en_US |
dc.description.abstract | Eğitim kurumlarında uygulanan eğitim programları yoluyla öğrencilerin bir taraftan ulusal değerleri edinmelerinin bir yandan da uluslararası bir bakış açısı kazanmalarının sağlanabilmesi için eğitim programlarının uluslararası standartlar doğrultusunda geliştirilmesi zorunludur. Uluslararası Bakalorya Diploma Programı da ortaöğretim düzeyinde uluslararası standartlarda geliştirilmiş ve dünyanın birçok ülkesindeki çok sayıda okulda standart olarak uygulanan bir programdır. Diploma Programı; araştırmacı, bilgili, düşünen, iletişim kurabilen, ilke sahibi, açık fikirli, özenli, risk alabilen ve dengeli bireylerin yetiştirilmesini öngörmektedir. 2005-2006 öğretim yılından itibaren derslerdüzeyinde kademeli olarak değişen ortaöğretim programlarındada Uluslararası Bakalorya Diploma Programı’na benzer biçimde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim ve empati becerisi, problem çözme, karar verme gibi beceriler temel alınmıştır. Her iki programın da bilgi çağı insanının sahip olması gereken temel beceriler üzeinde hem fikir olduğu görülmektedir. Bu becerilerden özellikle eleştirel düşünme, dünyada yaşanan hızlı değişimin neden olduğu karmaşıklığa uyumun sağlanabilmesi için eğitim kurumlarının üzerinde durması gereken önemli birkonudur. Eleştirel düşünme becerisinin programların genelinde kazandırılmasına vurgu yapılmakla birlikte dil ve düşünme becerileri arasındaki doğrusal ilişki göz önünde bulundurulduğunda eleştirel düşünme becerilerinin etkin olarak dil eğitim programlarında geliştirilebileceği söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uluslararası bakalorya | en_US |
dc.subject | Uluslararası eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim -- Müfredat programları | en_US |
dc.subject | Eleştirel düşünüş -- Öğretim (Orta) | en_US |
dc.title | Ortaöğretimde uluslararası Bakalorya programı ile ulusal programdaki anadil öğretimi derslerinin eleştirel düşünme becerileri açısından karşılaştırılması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XXIII, 290 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |