Başlık için Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi listeleme
Toplam kayıt 1050, listelenen: 699-718
-
Radikalizm ve yoksunluk ilişkisi: Boko Haram örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Dünyanın önemli petrol ihracatçılarından ve Afrika’nın sayılı ekonomilerinden olan Nijerya, etnik ve dinî açıdan son derece kozmopolit bir yapıya sahiptir. 11. yüzyılda İslam’ın yayılmaya başladığı ülkede nüfusun %50’sini ... -
Raporlama süreçlerinde değer yaratımı açısından kilit denetim Konuları: BIST-30 şirketleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada, 2017 yılında yapılan düzenlemelerle bağımsız denetçi raporlarında yer alması gereken kilit denetim konularının (KDK) açıklanmasının raporlama süreçleri açısından nasıl değer yaratabileceği incelenmektedir. ... -
A Realistic Approach To The Achievements Of Torajiro Yamada And His Relationship With Turkey
(Anadolu Üniversitesi, 2011)By the end of the 19th century, no official relationship was yet established between Japan and Turkey. At that time, Torajiro Yamada’s affirmative contributions to Japanese-Turkish relationship like an honorary consul ... -
The rebound effect: Empirical evidence from Turkey
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Energy and energy savings are still protecting its importance for both developed and developing countries. Energy saving is a method to reduce energy consumption in countries. Especially countries which have dependency ... -
Reel Döviz Kuru Belirsizliğinin Türkiye’nin İhracatına Etkisi: Farklı Sektörler Üzerine Bir Analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bir ülkenin ihracatını etkileyen faktörlerin bilinmesi, ülke ekonomisi için oldukça önemlidir. Reel döviz kurlarındaki belirsizlik, bu faktörlerin başında gelmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmada, reel döviz kuru ... -
Reel Döviz Kurundaki Değişkenliğin Türkiye’nin Tekstil Ve Konfeksiyon İhracatı Üzerine Etkisinin Araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Tekstil ve konfeksiyon sektörü gerek istihdam gerekse ihracat ve yaratılan katma değer katkıları bakımından Türkiye ekonomisi içinde önemli bir yere sahiptir. Tekstil ve konfeksiyon ihracatını etkileyen çeşitli faktörler ... -
Reel Efektif Döviz Kuru Endeksi Volatilitesinin ARCH ve GARCH Modelleri ile Tahmini
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Reel efektif döviz kuru endeksinin uluslararası finansta anahtar bir nisbi değer olması, bu değişkendeki kısa dönemli ani hareketlerin iyi bir şekilde modellenmesini gerekli kılmaktadır. Bu ani değişimlerin yarattığı ... -
Reel kesim güvenini etkileyen faktörlerin analizi: Türkiye uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Güven faktörü ekonomi ve finansal piyasalarda önemli bir rol oynamaktadır. Tüketici ve iş güven göstergeleri ekonominin sağlığı ve geleceği hakkındaki tahminlerde kullanılmaktadır. İş güven endeksi bir bütün olarak ekonominin ... -
Reel Ücretler İle İstihdam Arasındaki İlişkinin Ekonometrik Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Reel ücretler ile istihdam düzeyi arasındaki ilişki ekonomi teorisinde uzun süredir tartışmalı bir konudur. Bu bakımdan bu çalışma reel ücretler ile istihdam düzeyi arasında uzun dönem bir ilişkinin varlığını ve yönünü ... -
Regional input-output analysis of a mega-event: Possible impact of expo on İzmir economy
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Izmir has lost the bid for EXPO 2020. Izmir’s expectations were high, but to the best information of the authors, these expectations were never systematically quantified. This article quantifies the expected expenditures ... -
Reklamda Cinsel Çekiciliklerin İletişim Etkisi ile Ahlaki Değerlendirmesine Yönelik Tutum Araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Günümüz reklamcılığında cinsel çekiciliklerin artan kullanımı ile birlikte bu çalışma, LaTour ve Henthorne ile Tai’nin çalışmasını tekrarlayarak, Türkiye bağlamı içerisinde tüketicilerin reklamda cinsel çekiciliklerin ... -
Reklamlarda Çevreci İddialar Ve Reklam Etkililiği: Basılı Reklamlar Üzerinde Deneysel Bir Araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada reklamlarda çevreci iddiaya yer verip vermemenin ve reklamlarda kullanılan çevreci iddianın belirginlik düzeyinin, reklam etkililiği üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada çamaşır makinesi, kol saati ... -
Reklamveren Reklam Ajansından Niye Ayrılır? Türkiye’nin En Büyük Reklamverenleriyle Anket Çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Türkiye’de reklam veren-reklam ajansı ayrılıklarının nedenlerine ilişkin çok az sayıda araştırma bulunmaktadır. Reklam verenin ajansından ayrılma kararında kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla Türkiye'nin en çok ... -
Reklamveren Reklam Ajansını Hangi Nedenlerle Seçer? Türkiye’ nin En Büyük Reklamverenleriyle Anket Çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Türkiye’de reklamverenin reklam ajansı seçiminde önem verdiği özelliklere ilişkin çok az sayıda araştırma bulunmaktadır. Reklamverenin ajans seçiminde kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla Türkiye’nin en büyük ... -
A relational conception of justice: the theory of recognition and moral injury -proposals for a practical evaluative framework-
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Primarily developed within political philosophy, comprehensive theories of justice are often considered abstract and transcendental for sociological, political, or economic applications and thus, often require further ... -
A Relational framework between survey topic, sponsor, and socially desirable responding: an online survey experiment
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Research in survey methodology indicates that survey attributes, such as topic and sponsor influence survey participation and data quality. This paper primarily aims to examine whether such attributes influence socially ... -
A Relational framework between survey topic, sponsor, and socially desirable responding: an online survey experiment
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Research in survey methodology indicates that survey attributes, such as topic and sponsor influence survey participation and data quality. This paper primarily aims to examine whether such attributes influence socially ... -
The relationship between prevention focus, money attitude and financial behavior
(Anadolu Üniversitesi, 2022)This study aims to investigate the relationship between the prevention focus as a regulatory focus factor that affects individuals’ decisions and money attitude and financial behaviour. Within the scope of the study, ... -
The relationship between R&D expenditures, patent applications and growth: A dynamic panel causality analysis for oecd countries
(Anadolu Üniversitesi, 2016)The causality relationship of economic growth with R&D expenditures and patent applications for the 23 OECD member countries is investigated in this study by utilising from the data belonging the period of 1996- 2011. ... -
The relationships among frugality, materialism and consumer’s need for uniqueness
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Materialism, consumer’s need for uniqueness and frugality concepts are very important for companies, their marketing strategies and environmental sustainability. This paper is examined the relationships among materialism, ...