Başlık için Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi listeleme
Toplam kayıt 1050, listelenen: 966-985
-
Uzaktan Öğrenenlerin Bilgisayar Ortamlı İletişime Yönelik Algılamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Bilgi Yönetimi Programı 1. Sınıf öğrenenlerinin bilgisayarı bir iletişim aracı olarak kullanma konusundaki düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bilgisayar ortamlı iletişim konusunda ... -
Uzaktan öğrenmede Telegram kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Günümüzde sosyal ağlar dünya genelinde önemli bir etkiye sahiptir. Sosyal ağların birçok konuda kaldırdığı sınırlar, bireyin her an ve her yerde öğrenme ihtiyacının karşılanmasına da olumlu yönde etki etmekte ve sosyal ... -
Üç Denizler İnisiyatifi: Avrupa bütünleşmesinde minilateral bir işbirliği modeli mi yoksa Polonya’nın denge arayışı mı?
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Avrupa Birliği (AB) içinde son dönemde artan fikir ayrılıkları ve liderlik mücadelesi üye ülkeleri yeni arayışlara sevk etmiştir. Özellikle görece küçük veya güçsüz üye ülkeler güçlüler arasında sıkışmak yerine adeta bir ... -
Ülkelerin ekonomik performansı üzerinde regülasyonun etkileri: Bir dinamik panel veri analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Regülasyonların ekonomik birimlerin kararları üzerinde önemli etkileri vardır. Dolayısıyla, regülasyonlar ülkelerin gösterdikleri ekonomik performans farklılık-r larının bir sebebi olarak gösterilebilir. Bu çalışmanın temel ... -
Ülkelerin insani özgürlük endeksine göre kümelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)İnsan niteliğinin en önemli parçası olan özgürlük, herhangi bir kısıtlamaya, zorlamaya bağlı olmaksızın düşünme veya davranma durumudur. Bir araştırma kuruluşu olan Kanada merkezli Fraser Enstitüsü 2008 yılından bu yana ... -
Üniversite Öğrencilerinin Çevre Koruma Vaatleri Ve Çevre Dostu Tüketim Davranışlarının İncelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin çevresel duyarlılıkları, çevreyi koruma vaatleri ve çevre dostu tüketim davranışları; öğrencilerin cinsiyetlerine, ailelerinin yaşadığı yere ve anne-baba eğitim düzeyine göre ... -
Üniversite Öğrencilerinin İşgören Adayı ve Tüketici Olarak Aile İşletmelerine Yönelik Tutum ve Niyetleriyle ilgili Bir Araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada amaçlanan üniversite öğrencilerinin aile işletmeleri hakkındaki eğitim sonrası kariyer planlarına yönelik ve tüketici olarak tutum ve niyetlerinin ölçülmesi, öğrencilerin demografik özelliklerinin aile ... -
Üniversite öğrencilerinin kariyer sıkıntılarının belirlenmesi üzerine nitel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı üniversite 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören üniversite öğrencilerinin kariyer gelişimlerinde yaşadıkları kariyer sıkıntılarına yönelik deneyimlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden ... -
Üniversiteler Ne Vaat Ediyor? Türkiye’deki Üniversitelerin Basın İlanları Üzerine Bir İçerik Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışma üniversitelerin, aday öğrencileri için sundukları vaatleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla üniversitelerin basın ilanlarındaki reklam metinleri üzerine bir içerik analizi uygulanmıştır. 2011 ... -
Üniversitelerin Personel İstihdam Politikalarının 2012 Bütçesi ile İlişkisi, Ön Mali Kontrolü ve Alternatif Politika Önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Anayasa’da bilimsel özerkliklerine özellikle vurgu yapılan üniversitelerin mali kaynakları ile görevleri arasında bir denge kurulması zorunludur. Çoğu zaman kendilerine verilen görevleri, yetersiz mali kaynaklar nedeniyle ... -
Üretici fiyat endeksi ve tüketici fiyat endeksi arasındaki geçişkenliğin derecesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Üretici fiyat endeksi ve tüketici fiyat endeksi serileri, zaman içerisinde genellikle birbirlerine benzer hareket etmektedirler. Ancak Türkiye ekonomisinin 1987- 2012 dönemi incelendiğinde, 2003 yılı sonrasında iki endeks ... -
Üretim Alternatifi Seçiminde Analitik Hiyerarşi Süreci: Tekstil İşletmesi Örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmada, subjektif değerlendirmelerin de süreç içinde dikkate alındığı karar verme yöntemlerinden olan Analitik Hiyerarşi Süreci kullanılarak, bir tekstil işletmesinin ham kumaş, boyalı kumaş ve perdelik kumaş ... -
Ürün adı değişimi ile yapılan yeniden markalamaya tüketici tepkisi: Pirina yağı üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yeniden markalama müşterilerin hafızasında yeni isim, slogan, logo, tasarım veya bunların bileşimi gibi yeni marka elemanlarıyla yeni ve farklı bir konum oluşturmak için yapılan stratejik bir yaklaşımdır. Yeniden ... -
Üst-orta ve yüksek gelir grubundaki ülkelerde dış ticaret-gelir eşitsizliği ilişkisi: Panel ARDL analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2024)It is predicted that prosperity will increase as a result of the liberalization of world trade and the effective use of resources. However, today, when globalization is accelerating, it is seen that the income distribution ... -
Vergi sistemlerinde cinsiyet eşitsizliklerinin giderilmesine yönelik reform önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Gelir vergisi, vergilemede cinsiyete dayalı eşitsizliklerin temel kaynağını oluşturmaktadır. Ancak bu çalışmanın amacı ilaveten; tüketim harcamalarında, mülk ediniminde ve kullanım ücretlerinin tahsilindeki cinsiyete dayalı ... -
Veri zarflama analizi ile finansal ve operasyonel etkinlik ölçümü: Geleneksel havayolu işletmelerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Teknolojinin gelişmesi ve küreleşmenin artması ile birlikte hava taşımacılığı sektörü yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Ancak havayolu işletmeleri için hayati öneme sahip olan uçak kiralama, alım ve bakım gibi ... -
Video oyunların eğitim araştırmalarında kullanımı: Bir sistematik tarama
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada video oyunların eğitim araştırmalarındaki mevcut durumunun incelenmesi ve araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2007-2019 yılları arasında yayınlanan ve başlığında “video oyunları” anahtar ... -
Views Of English Language Teachers On The Affective Domain Of Language Teaching In Turkey
(Anadolu Üniversitesi, 2009)While the characteristics of an effective teacher vary depending on different views, everybody would agree that a teacher who ignores the affective domain cannot be considered effective. Previous studies in the area ... -
Viral Pazarlama Veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kuramsal Bir Çerçeve
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Viral pazarlama, kişilerin bir pazarlama mesajını diğer insanlara aktarmalarını teşvik eden stratejiyi tanımlanmakta ve bu şekilde mesajın yayılımında önemli bir potansiyele işaret etmektedir. Viral pazarlama, firmaların ... -
Vygotsky’s Sociocultural Theory And Dynamic Assessment In Language Learning
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Applying Vygotsky’s sociocultural theory into assessment, ‘dynamic assessment’ in language learning might offer new insights to language classroom. Vygotsky’s theory basically offers that if we want to understand learning ...