dc.contributor.advisor | Erem, Mehmet T. | |
dc.contributor.author | Uçar, Tevfik Fikret | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T15:58:46Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T15:58:46Z | |
dc.date.issued | 1991 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3571 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 12286 | en_US |
dc.description.abstract | Yüzyıllar önce mağara duvarlarına şekiller çizen insanoğlu, görme diye tanımladığımız fiziksel olayın kolay bir iletişim sistemi olabileceğini çok az da olsa hissetmiş olmalı ki bu yönteme başvurdu. Aradan geçen asırlar insanoğlunun çizgi, şekil, sembol ile olan ilişkisini güçlendirdi ve çağdaş dünyanın önemli bir iletişim sistemi haline getirdi, çizdiklerini var olan nesnelere benzeterek bir çeşit gösterge yöntemi geliştirdi ve bunları kurgulayıp sistemli hale getirerek kimi küçük mesaj kümeleri oluşturdu. Bu arada çizgi dili harflerle, sesleri tanımlamada kullanılan şekiller haline dönüşü ve her dil alfabesini yarattı. İnsanoğlu öğrenme süreci içinde %83 lük bölümü görerek oluşturur. Bilimsel alanda da gelişen insan, görselliğe ait tüm bu bilgileri semiotik diye adlandırılan ve kabaca ''İşaretler bilimi'' diye tanımlayabileceğimiz bir alanda inceledi. Sembol, işaret, piktogram, gibi kimi kavramları analiz ederek geliştirdi. Grafik tasarımcıları ise bu noktalardan hareketle uluslararası dil sistemleri geliştirme denemelerinde bulundu. Bunlardan en önemlileri ise İsotype, Semantography ve Locos'dur. Bunlar kapsamlı bir iletişimi hedefleyen bir seri sembol ve işaret dizinleridir. Bu arada sosyal değişimler insanı daha mobil hale getirmiş ve insan hemen hemen herşeyi paketlemeye başlamıştır. Önceleri salt işlevi, koruma olan ambalaj daha sonraları bir iletişim birimi haline dönüşü ve günüzümüzde yaygın biçimde kullanılan tanıtım medyası olma özelliğini de kazandı. Tüm bu gelişmeler ambalajı başlıbaşına bir iletişim alanı haline getirdi. Grafik tasarımcıları bu konuyu, üzerindeki görsel dilin mesajlarından, açıklayıcı metnin piktogramlarla sadeleştirilmesine kadar geniş bir acıda ele aldı. Toplumlarda yaşanan değişimler, ambalaj tasarımını da etkiledi ve insanın yaşadığı her türlü değişim ambalajlarda görsel ve işlevsel olarak gözlenmeğe başlandı. Çağdaş dünyada herhangi bir ürünün ve satışını ambalaj olmadan düşünmek hayli güç. Üretilen mal kullanıma kadar olan süreci, hedef kitleye ulaşma aşaması ambalaj grafiğinin sağlığı ile başarı kazanır. Satın alma eylemi sonrası kullanımda ise piktogramlar devreye girerek ürünün kullanımını daha kolay kılar. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ambalajlama | en_US |
dc.subject | Görsel iletişim | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.title | Görsel iletişim açısından ambalaj tasarımının incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 50 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |