dc.contributor.advisor | Bakır, Öğün | |
dc.contributor.author | Uz, Ayfer | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T15:59:07Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T15:59:07Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3579 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 12471 | en_US |
dc.description.abstract | Resim sanatı görme duyumuza hitap eden bir sanattır ve görsel algılamaya dayanır. İlk resim örneklerine mağara duvarlarında rastlayabiliriz. Bu resimler mekan endişesinden uzak olmakla birlikte özellikle hayvan resimlerinde ışık-gölgeye rastlanıyor. Ortaçağa gelindiğinde fondaki altın yaldız az da olsa derinlik yanılsamasını verir. Daha sonra Giotto'nun getirdiği yeniliklerde resim sanatına mekan fikri girer. Rönesansta; perspektif, modlesellik gibi kavramlar daha da geliştirilmiştir. 17.yy'da Barok Sanatında şiddetli ışık-gölge çatışkısı ile verilen modlesel etki ve hareketlilik algılamada ilginçliği sağlar. Bu hareket Op-Art sanatında daha da geliştirilir. Empresyonistlerde ise renk bilimsel yönden incelenmiş. Yanyana kullanılan renklerden farklı görünümler algılanabiliyor. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Resim | en_US |
dc.subject | Op Sanat | en_US |
dc.title | Resim sanatında optik aldanma | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IV, 68, V y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |