dc.contributor.advisor | Çobanlı, Zehra, 1958- | |
dc.contributor.author | Çakı, Muammer, 1959-2000 | |
dc.date.accessioned | 2015-04-30T09:31:56Z | |
dc.date.available | 2015-04-30T09:31:56Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3593 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 91360 | en_US |
dc.description.abstract | Geleneksel Türk seramiği; kökeni soyut İslam düşüncesinden al- mış, Batı düşüncesiyle olan ilişkisine göre bir soyut-nesnel ikilemine dayanan dili yaratmıştır. Bu anlayış Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde gelişerek kendi özgünlüğünü oluşturmuştur. Çağımızda ise değişen ekonomik ve sosyal yapılaryani sanat anlayışlarını ve değer yargılarını beraberinde getirmiştir. Bugün geleneksel Türk seramiğinin korunması ve çağdaş anlamda yeniden üretimi çözülmesi gereken konulardır. Ayrıca seramikte yeni bir çizgi dilinin oluşturulması da bunlara bağlı, son olarak çözülecek sorundur. Gelenekselin günümüze taşınmasında şu aşamada en çok üzerinde durulması gereken çağdaş yeniden üretimdir. Çağdaş yeniden üretimde; kompozisyon, renk ve desen konuları yeni arayışlara uygun hareket nok- talarıdır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Seramik | en_US |
dc.title | Geleneksel Türk seramiğinin çağdaş anlamda yeniden üretimi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | V, 38, [1] katlı y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |