dc.contributor.advisor | Akyıl, Serpil | |
dc.contributor.author | Kamış, Gülcan | |
dc.date.accessioned | 2015-04-29T16:19:50Z | |
dc.date.available | 2015-04-29T16:19:50Z | |
dc.date.issued | 1993 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3598 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 91479 | en_US |
dc.description.abstract | Tarihsel Gelişim İçinde Kaligrafi-Resim İlişkileri konulu bu araştırmada; yazının ortaya çıkışından önceki durumdan bugüne kadar olan zaman içindeki yazı-resim ilişkileri incelenmiştir. Mağara resimleri, yazının bulunuşu ve Mezopotammya tabletleri ile mühürler bu araştırmanın başlangıcı oldu. Sembolik bir resim-yazı olan hiyeroglif Mısır sanatı içinde önemli bir tarihsel gelişimdir. Ortaçağ'da Roma'nın baskısı yazı-resim örneklerini vermeye sebep ol- muştur (Erken Hırıstiyan San. Katakomb'lardaki sembolik resimler). Bu- na karşılık İslam dünyasındaki yazı kaligrafik bir hünerle artık resim olma niteliğini almıştır. Günümüz sanatçılarından bir çoğu çağdaş so- yut resmi, doğrudan doğruya yazı ile ilişki kuran bir yolda kazanmış- tır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kaligrafi | en_US |
dc.subject | Resim | en_US |
dc.title | Tarihsel gelişimi içinde kaligrafi-resim ilişkileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 101 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |