Multimedya kapsamında animasyon
Özet
Bu tezin amacı, multimedya kapsamında animasyonun diğer disiplinler ile arasındaki ilişkileri ortaya çıkarmaktır. Araştırmanızda animasyon sistemlerinin, multimedya çerçeve- sinde iletişime sağladığı olanaklar incelenmiştir. Multimedya çeşitli ortam tiplerini-yazı, grafik, ses, ani- masyon, tek bir bilgisayarda kolayca işlenebilir belgelerle birleş- tiren bir medya ortamıdır. Bu ortam tipleri insanlarla iletişim kurmada ve hedef kitleleri razı etmede yardımcı disiplinlerdir. Animasyon; durağan görüntülerin belli teknik aşamalardan geçerek algıda bir anlam yaratmak amacıyla sıralandırılmış görün- tülerin hızla gösterilmesi ile devinim duygusu yaratmaktır. Bilgisayar ortamında gerçekleştirilen animasyonun temel özellikleri, klasik animasyonla aynı olup iki ve üç boyutlu yazılım- ları içerir. Animasyonda gerçek zamanda hareketin sağlanması ve oluşturulan bir ojbenin, çoğaltılarak grup halinde hareketin gerçek- leştirilmesi, ışık, kamera ve renklerin hareketlendirilmesi, ben- zetim gibi olanaklar multimedya ortamını zaman olgusuyla etkileyen faktörlerdir. Gerçek dünyada göremediğimiz yaratılan doğaüstü hayali görüntülere, ses ve hareketin de katılmasıyla algılama ve öğrenme yüksek düzeye ulaşmaktadır. Sayısal veri saklama ve işleme kapa- sitesinin gelişimi, multimedya kullanıcılarına geniş olanaklar sağlamakta ve kullanım alanları eğitim, sanat, tıp, reklam, eğlence gibi alanları da içine alarak gitgide genişlemektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3612
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]