dc.contributor.advisor | Özen, Dinçer | |
dc.contributor.author | Kılıç, Serap | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T16:34:04Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T16:34:04Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3627 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 118372 | en_US |
dc.description.abstract | Çocuk resimleri ve expresif resimlerin görsel açıdan ; özellikle renk kullanımları, armonileri açısından benzerlikler taşıdığı düşünülebilir. Acaba resimler arasında gerçekten benzerlikler var mıdır? Benzerliği yaratan ögeler nelerdir? Bu araştırılmaya çalışılır. Bu çalışmada benzerliklerin ve ayrılıkların neler olduğu örneklerle ortaya çıkarılmak istenmiştir. Çocuk Resimleri ve Exspresif resimlere bakıldığında çocuk ve sanatçı yaratılıcıkta aynı yollardan geçerler. Algılar, imgeler yaratır, bu imgeleri imgelemler haline getirir, semboller ve mecazlar oluşturarak bizlere kendilerinin içlerinde oluşturdukları etkileri resimleriyle aktarırlar. Çocukta imgeler çok olmasada, çekirdek halinde yaratıcılık, aynı aşamalardan geçer. Çağın değişmeleriyle yalnız kalan insanların, kendilerini anlatma çabaları ile dünyayı tanımaya çalışarak, kendini dünyaya ifade etmeye çalışan çocuklar arasında benzerlik görülür. Fakat çocuğun bu çabalarında sanatsal bir kaygıdan söz edilemez. Çocuk kendisini ifadede bizlerin anladığı anlamda güzelliği ve çirkinliğiyle ilgilenmez. Sanatçı ile teknik yönden ayrıdır, çocuk kuralları bilmeden kaygılar taşımadan yaratır, çizer. Çocuk resimleri ve expresyonizm renk olarak karşılaştırıldığında ikisinde de canlı renklerin hakimiyeti göze çarpar. Kromalar yüksek kullanılarak duygular en şiddetli renklerle anlatılır. Armonilerde kırmızı-mavi- sarı yada turuncu-yeşil-mor gibi 3'lü armonilerle, sarı yeşil-kırmızı mor-mavi, sarı-kırmızı - turuncu-mor gibi 4'lü armoniler ağırlıkta kullanılmıştır. Kontrastlıklarda komplementler kontrastlıklarına rastlanır. Renk kullanımında expresif ressamlar ve çocuklar oldukça benzerler ; yoğun boya tabakaları, kendilerini ifadede spontan çalışmalar, renklerin fazla karıştırılmadan kromaları yüksek kullanılmaları hep aynı etkiyi yaratır. Kendini anlatmada hızlı bir duygu akışı ve dışavurum vardır. Expresif sanatçılar en yalın şekilde kendilerini anlatabilmekte çocuk resimlerinden yararlanmışlar, hatta kendi çocukluk resimlerini bile gelişme açısından incelemişlerdir. Sonuç olarak denilebilir ki çocuk resimleri ile expresif resimler arasında benzerlikler vardır. Çocuk resimleri tasar öge ve ilkeleri açısından expresifle benzerlik göstermesede, özellikle üç'lü ve dörtlü armonilerde benzerdirler. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk resimleri -- Psikolojik yönler | en_US |
dc.subject | Yaratıcı yetenek, Çocuklarda | en_US |
dc.subject | Renk, Sanatta | en_US |
dc.subject | Dışavurumculuk (Sanat) -- Almanya | en_US |
dc.title | Çocuk resimleri ve expresif resimlerin renk armonileri açısından karşılaştırılması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 135 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |