Türkiye'de yapılan şarap etiket ve ambalajlarının tarihsel süreç içerisinde incelenmesi ve bir tasarım çalışması
Özet
Ambalaj : ürünü dış etkilerden koruyan ve içine konulan ürünleri bir arada tutarak taşıma, depolama, dağıtım ve tanıtma gibi pazarlama işlemlerini kolaylaştıran, metal, kağıt, karton, cam, plastik ve tahtadan da yapılabilen dış örtüler biçiminde tanımlanabilir. İç ve dış piyasada, ambalaj bir satışı teşvik unsuru olarak önem kazanmaktadır. Malın satışında kalite üstünlüğü kadar takdim tarzı da önemlidir. Ambalajlamanın en iyi şekilde nasıl yapılacağı ürünü iyi tanımakla başlar. Ürüne ait özellikler, ambalaj malzemesinin özelliklerini belirler. Gıda sektöründeki ambalaj tasarımlarının sağlık kurallarına uygun, hijyenik hem de kaliteli olması gerekir. Bu doğrultuda şarap ambalaj tasarımında büyük önem kazanmaktadır. Alkollü içeceklere karşı yüksek dayanım gösteren cam şarap ambalajı için uygun bir seçenektir. Şarap ambalajı kağıt etiket, mantar ve ince alüminyum kapak sargı ve kutudan oluşur. Bu malzemeler arasındaki bağlantı, uyum ve bütünlülük çok önemlidir. Etikette kullanılacak grafiksel elemanlar, markayı tanımak açısından oldukça önemlidir. Tanıtım yapma olanağı, üzerinde taşıdığı etiket ve şarabın kutusuyla mümkün olmaktadır. Amaç ; şarap seçimi yapacak tüketiciye diğerleri arasında onu tercih etmesini sağlayacak çarpıcı, etkili ve içindeki ürünü gerek renkle, gerekse şekillerle en etkin biçimde tanıtabilecek ambalaj ile sunabilmektir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3632
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]