dc.contributor.advisor | Toprak, Mustafa | |
dc.contributor.author | Semiz, Gülser | |
dc.date.accessioned | 2014-07-02T16:49:04Z | |
dc.date.available | 2014-07-02T16:49:04Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3638 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 122016 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Antik Çağdan itibaren bilinen karanlık oda olgusunun makineleşmesürecinde, fotoğraf makinasının icadı ile resim sanatında geçerlilik kazanan etkileşimin ortaya çıkardığı değerlerin açıklanmasını amaçlamaktadır. Sanatın tarihsel gelişimi içerisinde, toplumsal kaygı faktörünün gereksinim duyduğu endüstriyel ürünün getirdiği yenilikler sergilenmektedir. Birinci bölümde, fotoğraf makinasının doğuşu, kullanılan tekniklere yönelik bilgilere, resimselliğe yaklaşan fotoğraf akımları ve sanatsal bağlamda resim sanatı ile arasındaki karşılıklı iletişime yer verilmiştir. İkinci bölümde, fotoğraf makinasının icadına rastlayan dönem olan izlenimcilik akımından itibaren günümüz Türkiye'sini de ele alan dilimde fotoğrafın kullanımı belirtilmiştir. Üçüncü bölümde, fotoğrafı malzeme olarak biçimlendiren akımlara yer verilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fotoğrafçılık ve güzel sanatlar | en_US |
dc.title | Resim sanatında fotoğrafın yeri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | viii, 131 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |