dc.contributor.advisor | Arslan, Numan, 1948- | |
dc.contributor.author | Mant, Selda | |
dc.date.accessioned | 2015-09-17T14:46:22Z | |
dc.date.available | 2015-09-17T14:46:22Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3641 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 125750 | en_US |
dc.description.abstract | ÖZET: Tez'in 'Sanatta öz ve biçim' adlı birinci bölümünde; önce toplusal bir olgu olan sanat kavramı açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra, sanat yapıtının meydana gelmesinde gerekli olan, toplumsal yaşamın somut verilerine sıkı sıkıya bağlı bulunan öz ve biçimin sanata yansıması açıklanmıştır. 'ABD'de ve Avrupa'da 1950 sonrası genel durum' adlı ikinci bölümde; sanatta öz ve biçim değişmelerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel ve sosyal değişmelerin sonucu olduğu açıklanmıştır. 'Yirminci Yüzyılın ikinci yarısında Avant-Garde akımlar' başlıklı üçüncü bölümde ise, 1960 yıllarında ortaya çıkarak bütün dünyada etkili olmuş ve gerçeğe farklı yaklaşmış soyut sanat akımlarından Pop Art, Op Art ve Minimal Sanat ele alınmış, bu akımlarda öz ve biçim ilişkisi araştırılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Soyut sanat | en_US |
dc.subject | Sanat -- Öğretim | en_US |
dc.subject | Modern sanat -- 20. yüzyıl | en_US |
dc.subject | Biçim (Estetik) | en_US |
dc.title | Yirminci yüzyılın ikinci yarısında soyut sanatta öz-biçim ilişkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VII, 55 y.: resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |