Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürker, Halil
dc.contributor.authorKavlak, Ertan
dc.date.accessioned2014-07-02T16:45:55Z
dc.date.available2014-07-02T16:45:55Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3644
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 125905en_US
dc.description.abstractÖZET: Bu tezde; toplumda endüstriyel teknolojinin egemen olduğu hızlı yaşama çağının, snatçıyı nasıl etkilediği, bunu sanatına nasıl yansıttığı 20. yüzyıl sanatındaki evrelerle birlikte, günümüze taşınmasına ve günümüz Türk figüratif resim eğilimlerinin bu çağın hızlı yaşam biçimi ve hızla yükselen teknolojik boyutuyla ilişkili olarak, ne tür anlatım biçimleri arayışında oldukları araştırılmıştır. Birinci bölümde, kavram olarak devinim, Paul Klee'nin de teorilerinden yararlanılarak anlatılmaya çalışılmış, devinimin; renkde, biçimde ve bir zaman içersinde nasıl şekillendiği irdelenmiştir. İkinci ölümde, daha çok 20. yüzyıl Resim Sanatı'na genel bir bakış yüklenmiş, ve bu yüzyılda, devinimi temel bir çıkış noktası olarak benimseyen üç oluşumdan örnekler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise; Türkiye'de, resim sanatının gelişim sürecinin devingen değerleri olarak, sanatsal gelişme kavramının düşünülmeye başlandığı cumhuriyet döneminden günümüze kadarki gelişim çizgisi genel bir çerçevde incelenmiş ve bu dinamik yapılanma içersindeki sanatçılarımızdan örnekler verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFigüratif resimen_US
dc.titleGünümüz Türk figüratif resminde devinimen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage67, [II] y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster