Sanat ve iş eğitiminde kopyacılık yönteminin yeri
Özet
"Sanat ve İş Eğitiminde Kopyacılığın Yeri" adlı Yüksek Lisans tezinde, kopyacılık nedir?, tarihsel gelişimi, sanat eğitiminde ortaya çıkışı, Türkiye'deki gelişimi araştırılmış; diğer eğitim yöntemlerine de değinilmiştir. Ayrıca kopya yönteminin, sanat eğitimi içindeki yeri incelenerek geliştirici ve kısıtlayıcı boyutları ele alınıp, öğrencilere bu yönde çalışmalar yaptırılmıştır. Giriş bölümünde ilköğretim okulları Resim-İş Eğitimi dersinin önemi, amaçları, genel ve özel amaçları, dersin gelişimi doğrultusunda hangi ünitelerde kopya yönteminden yararlanılacağı, öğrencilere kopya yönteminin, neler kazandıracağı; Resim-İş Eğitimi derslerinde kopya yönteminin, öğrencilere kaçıncı sınıflarda gösterileceği, hangi ünitelerde kullanılacağı açıklanmış, tarama modeli uygulanmıştır. İkinci bölümde ise kopya yönteminin tarihsel gelişimi, kopyacılığın tanımı, sanat eğitiminde ortaya çıkışı, Türkiye'deki gelişimi araştırılmış; ilköğretim okullarında Resim-İş Eğitimi dersinde kopya yönteminin yeri incelenmiştir. Ayrıca kopya yönteminden oluşan örneklerle geliştirici ve kısıtlayıcı boyutları aktarılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3661
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]