Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, Numan, 1948-
dc.contributor.authorKılıç, Nazlı
dc.date.accessioned2015-09-17T00:39:37Z
dc.date.available2015-09-17T00:39:37Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3674
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164469en_US
dc.description.abstractSosyal çevrenin bireyi olarak çocuk ve onun resimleri, içinde yaşadığı topluma uyum yeteneğini de ortaya koymaktadır. Öyleyse; 07-12 yaş ilköğretim çocuğunun resimlerine bakarak ve inceleyerek, çocuğun sosyal gelişim özellikleri, davranış ve tutumları hakkında bir fikir ileri sürmek mümkün müdür? İşte bu kaygıyla bu dönem çocuklarının resimleri incelenerek, çocukların sosyal gelişim özellikleri hakkında kestirimde bulunulmuştur. Bu araştırmada çocuğun resimleri yoluyla kişilik, sosyal etkileşim, sosyal gelişim özelliklerinin tanınması, çocuk resimlerinden, diğer projektif yöntemleri tamamlayan, projektif bir teknik olarak yaralanılması amacı düşünülmüştür. Çocuk resimlerinin incelenmesi konusunda yapılan araştırmaların daha çok 1885-1920 yılları arasında olduğu görülür. Ülkemizdekinin aksine bu konuda, dünyada birçok yabancı araştırma ve yazıya rastlamak mümkündür. Ülkemizde ise bu konuda yapılan çalışmalar, psikoloji yada çocuk psikolojisi alanında çalışan birkaç araştırmacıdan ibarettir. Çocuk resimlerinin incelenmesi, çocuğun resimleri yoluyla tanıma ve bundan projektif bir teknik olarak yararlanma konularında herhangi bir sanat eğitimcisinin araştırmasının olmadığı, bu nedenle, bu konunun sanat eğitimcileri tarafından da,ele alınmasının faydalı olacağı düşünülmüştür. Çocuğun resimleri yoluyla tanınması ve bundan projektif bir teknik olarak yaralanmak amacıyla; konuya ilişkin yazılı ve görsel kaynaklar taranmış, öğrenci resimleri incelenerek, öğrenci kişisel dosya ve öğretmen görüşleriyle ilişkisel durumu incelenmiştir. çocuğun kişilik, algı, insanlar arası ilişkiler, grup değerleri ve tutumlarının saptanmasında üç ana kaynaktan yararlanılmaktadır. Bunlar; bireysel raporlar, gözlem ve projektif teknikler (yansıtma teknikleri) dir. Sadece bu tekniklerden faydalanmak tek başına mümkün değildir. Bu nedenle çocuğu tanımada bir çok ölçekten faydalanılmalıdır. Çocuk resimlerinden diğer projektif teknikleri tamamlayıcı bir teknik olarak yararlanmak mümkündür. Bu nedenle resim, çocuğun iç dünyasını keşfetmek için ideal bir projektif tekniktir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk resimleri -- Psikolojik yönleren_US
dc.subjectResim -- Öğretim (İlk)en_US
dc.subjectYaratıcı yetenek, Çocuklardaen_US
dc.titleProjektif bir teknik olarak ilköğretim çocuğu resimlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 126 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster