Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKeser, Özlem
dc.contributor.authorEşbulan, Gülşah
dc.date.accessioned2014-07-03T16:49:10Z
dc.date.available2014-07-03T16:49:10Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3678
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi -- Özellikle bir yöntem olarak müzik dinletilerek işlenen resim-iş derslerinin öğrenci çalışmalarını nasıl etkilediği üzerinde durulan bu araştırma resim-iş eğitimi derslerinde kullanılan yöntemlerin etkilerine yönelik sorunları ortaya koyma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen problemi irdeleyen beş ayrı alt amaç belirlenmiştir. Bunlar: Resim-iş derslerinde müziğin çizgi kullanımını nasıl etkilediği resim-iş derslerinde müziğin renk kullanımını nasıl etkilediği resim-iş derslerinde müziğin oran-orantıyı nasıl etkilediği resim-iş derslerinde müziğin leke kullanımını nasıl etkilediği resim-iş derslerinde müziğin doku kullanımını nasıl etkilediğini kapsamaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde deneme modeli kullanı1mıştır. Dersler sırasında müzik dinletilerek ve müzik dinletilmeden olmak üzere iki çeşit deneme yapılmıştır. Denemeler belirlenen üç ayrı öğretim görevlisi tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmanın son kısmında uygulamalara yönelik önerilerde bu sonuçlar sunulmuştur.en_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 170505en_US
dc.description.abstractÖzellikle bir yöntem olarak müzik dinletilerek işlenen resim-iş derslerinin öğrenci çalışmalarını nasıl etkilediği üzerinde durulan bu araştırma, resim-iş eğitimi derslerinde kullanılan yöntemlerin etkilerine yönelik sorunları ortaya koyma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen problemi irdeleyen beş alt amaç belirlenmiştir. Bunlar: Resim-iş derslerinde müziğin çizgi kullanımını nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin renk kullanımını nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin oran-orantıyı nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin leke kullanımını nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin doku kullanımını nasıl etkilediğini kapsamaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, deneme modeli kullanılmıştır. Dersler sırasında müzik dinletilerek ve müzik dinletilmeden olmak üzere iki çeşit deneme yapılmıştır. Denemeler belirlenen üç ayrı öğretim görevlisi tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmanın son kısmında uygulamalara yönelik önerilerde, bu sonuçlar sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim -- Öğretimen_US
dc.titleResim-iş eğitimi derslerinin müzik eşliğinde yapılmasının öğrenci çalışmalarına etkilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 77 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster