dc.contributor.advisor | Keser, Özlem | |
dc.contributor.author | Eşbulan, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T16:49:10Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T16:49:10Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3678 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi -- Özellikle bir yöntem olarak müzik dinletilerek işlenen resim-iş derslerinin öğrenci çalışmalarını nasıl etkilediği üzerinde durulan bu araştırma resim-iş eğitimi derslerinde kullanılan yöntemlerin etkilerine yönelik sorunları ortaya koyma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen problemi irdeleyen beş ayrı alt amaç belirlenmiştir. Bunlar: Resim-iş derslerinde müziğin çizgi kullanımını nasıl etkilediği resim-iş derslerinde müziğin renk kullanımını nasıl etkilediği resim-iş derslerinde müziğin oran-orantıyı nasıl etkilediği resim-iş derslerinde müziğin leke kullanımını nasıl etkilediği resim-iş derslerinde müziğin doku kullanımını nasıl etkilediğini kapsamaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde deneme modeli kullanı1mıştır. Dersler sırasında müzik dinletilerek ve müzik dinletilmeden olmak üzere iki çeşit deneme yapılmıştır. Denemeler belirlenen üç ayrı öğretim görevlisi tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmanın son kısmında uygulamalara yönelik önerilerde bu sonuçlar sunulmuştur. | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 170505 | en_US |
dc.description.abstract | Özellikle bir yöntem olarak müzik dinletilerek işlenen resim-iş derslerinin öğrenci çalışmalarını nasıl etkilediği üzerinde durulan bu araştırma, resim-iş eğitimi derslerinde kullanılan yöntemlerin etkilerine yönelik sorunları ortaya koyma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen problemi irdeleyen beş alt amaç belirlenmiştir. Bunlar: Resim-iş derslerinde müziğin çizgi kullanımını nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin renk kullanımını nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin oran-orantıyı nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin leke kullanımını nasıl etkilediği, resim-iş derslerinde müziğin doku kullanımını nasıl etkilediğini kapsamaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, deneme modeli kullanılmıştır. Dersler sırasında müzik dinletilerek ve müzik dinletilmeden olmak üzere iki çeşit deneme yapılmıştır. Denemeler belirlenen üç ayrı öğretim görevlisi tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmanın son kısmında uygulamalara yönelik önerilerde, bu sonuçlar sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Resim -- Öğretim | en_US |
dc.title | Resim-iş eğitimi derslerinin müzik eşliğinde yapılmasının öğrenci çalışmalarına etkileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IX, 77 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |