Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEdeer, Şemsettin
dc.contributor.authorÖz, Fatma
dc.date.accessioned2014-07-03T16:49:23Z
dc.date.available2014-07-03T16:49:23Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3682
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 171459en_US
dc.description.abstractİlköğretimin II. kademesinde, resim iş dersleri, haftalık ders programında bir ders saatidir. Resim iş dersi için, ders dışı faaliyetler kapsamında egzersiz programı uygulanmakta olup bu program haftada üç ders saatidir ve zorunluluğu bulunmamaktadır. Bu araştırmada; Türkiye'deki ilköğretim okullarının II. kademesinde, resim iş dersi için egzersiz programı alan öğrencilerle, egzersiz programı almayan öğrencilerin resimlerinin karşılaştırılması yoluyla, resim iş dersinin süresinin, dersin niteliğine etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında, Eskişehir ili, Vali Ali Fuat Güven İlköğretim Okulu II. kademe, 6., 7., ve 8. sınıf öğrencilerinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri 6. ve 7. sınıftan; 4'er adet egzersiz programı almış ve egzersiz programı almamış öğrenci resmi; 8. sınıflardan; 5'er adet egzersiz programı almış ve egzersiz programı almamış öğrenci resmi olmak üzere toplam 26 adet öğrenci resmi aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, resmin sübjektif özellik taşıması nedeniyle ölçütler saptanmıştır. Bu ölçütlerin saptanmasında, alanyazında yapılmış olan çalışmalar ve sanat eğitimi alanında bilgi ve deneyim sahibi olan kişilerin önerileri gözönünde bulundurulmuş ve resimler bu ölçütlere göre değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda, resim iş dersine ayrılan süreyle çalışmaların niteliği arasında bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Buna göre, ilköğretimin II. kademesinde resim iş dersine ayrılan sürenin artırılmasıyla, dersin niteliğinin de artacağı saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim -- Öğretim (İlk)en_US
dc.subjectİlköğretim -- Müfredat programlarıen_US
dc.titleİlköğretim II. Kademesinde, resim iş dersine ayrılan sürenin, dersin niteliğine etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIX, 183 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster