dc.contributor.advisor | Edeer, Şemsettin | |
dc.contributor.author | Öz, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T16:49:23Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T16:49:23Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3682 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 171459 | en_US |
dc.description.abstract | İlköğretimin II. kademesinde, resim iş dersleri, haftalık ders programında bir ders saatidir. Resim iş dersi için, ders dışı faaliyetler kapsamında egzersiz programı uygulanmakta olup bu program haftada üç ders saatidir ve zorunluluğu bulunmamaktadır. Bu araştırmada; Türkiye'deki ilköğretim okullarının II. kademesinde, resim iş dersi için egzersiz programı alan öğrencilerle, egzersiz programı almayan öğrencilerin resimlerinin karşılaştırılması yoluyla, resim iş dersinin süresinin, dersin niteliğine etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında, Eskişehir ili, Vali Ali Fuat Güven İlköğretim Okulu II. kademe, 6., 7., ve 8. sınıf öğrencilerinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri 6. ve 7. sınıftan; 4'er adet egzersiz programı almış ve egzersiz programı almamış öğrenci resmi; 8. sınıflardan; 5'er adet egzersiz programı almış ve egzersiz programı almamış öğrenci resmi olmak üzere toplam 26 adet öğrenci resmi aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, resmin sübjektif özellik taşıması nedeniyle ölçütler saptanmıştır. Bu ölçütlerin saptanmasında, alanyazında yapılmış olan çalışmalar ve sanat eğitimi alanında bilgi ve deneyim sahibi olan kişilerin önerileri gözönünde bulundurulmuş ve resimler bu ölçütlere göre değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda, resim iş dersine ayrılan süreyle çalışmaların niteliği arasında bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Buna göre, ilköğretimin II. kademesinde resim iş dersine ayrılan sürenin artırılmasıyla, dersin niteliğinin de artacağı saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Resim -- Öğretim (İlk) | en_US |
dc.subject | İlköğretim -- Müfredat programları | en_US |
dc.title | İlköğretim II. Kademesinde, resim iş dersine ayrılan sürenin, dersin niteliğine etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIX, 183 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |