Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzen, Dinçer
dc.contributor.authorAcar, Esen
dc.date.accessioned2014-07-03T17:00:49Z
dc.date.available2014-07-03T17:00:49Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3684
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195516en_US
dc.description.abstractİlköğretim okullarında öğrenciler; Sanat Eğitimi dersi ile yaratıcı düşünceyi geliştirme, değerlerle düşünme, nitelikleri ayrımsama, olayları çözümleme, işbirliği yapabilme, üretken olma, estetik bakış açısı ve estetik yargıda bulunabilme yeteneği kazanırlar. Bu okullarda Sanat Eğitimi derslerini Resim-İş öğretmenleri yürütmektedir. Ancak ilköğretim okullarında, Sanat Eğitimi derslerinin etkili ve verimli bir şekilde yürütülmediği ve bu dersle ilgili bazı sorunların olduğu, yapılan ulusal sanat eğitimi sempozyum ve bildirilerinden anlaşılmaktadır. Bu sorunlardan birisinin de öğretmenlerin sanat eğitimi ve öğretimine ilişkin yeniliklerden haberdar olamamalarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Sanat Eğitimi derslerinde karşılaşılan bu sorunları gidermek için öncelikle, Resim-İş öğretmenlerinin sanat eğitimi ve öğretimine ilişkin yenilikleri izleyip izlemediklerini belirlemek, ardından da sorunların giderilmesine yönelik öğretmenlerin hizmetiçi eğitimden geçirilmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapmakta olan Resim-İş öğretmenlerinin günümüz sanat eğitimi ve öğretimine ilişkin yenilikleri izleyip izlemedikleri, aynı zamanda yeni programa (1997) ilişkin söz konusu iyileştirmede, öğretmenlerin hizmetiçi eğitime gereksinimlerinin olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma, 2003-2004 öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 73 ilköğretim okulunda görev yapan 89 Resim-İş öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri, Resim-İş öğretmenlerine uygulanan bir anketle toplanmıştır. Toplam 33 maddeden oluşan ankette, Resim-İş öğretmenlerinin sanat eğitimi, sanat eğitiminde öğretim alanları, öğretme-öğrenme süreçleri ve değerlendirme ile ilgili görüşleri alınmıştır. Alınan görüşlere göre, öğretmenlerin sanat eğitimi ve öğretiminde, gelişen yenilikleri izleyip izlemedikleri belirlenmiş ve bu duruma ilişkin Resim-İş öğretmenlerinin hizmetiçi eğitime gereksinimlerinin olup olmadığı saptanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, "SPSS 10 for Windows" paket programından yararlanılmış ve istatistiksel teknik olarak sayı ve yüzdeler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Resim-İş öğretmenlerinin sanat eğitiminde öğretim alanları, öğretim süreçleri ve değerlendirme gibi konularda bilgilendirilmelerine gereksinim olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim -- Öğretim (İlk)en_US
dc.titleİlköğretim okullarında resim-iş öğretmenlerinin sanat eğitimi ve öğretimindeki yeniliklere ilişkin görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 73 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster