Kültürel yaşam ve sanata etkileri bakımından sanat eğitimi ve sanat eğitimi programlarının önemi
Özet
Sanat eğitimi; endüstrideki gelişmeler ile önem kazanmaya başlamıştır. 19. yy'ın yarısından itibaren endüstrileşme sürecine giren ülkelerde geniş kitlelerin sanat eğitimine ilgisinin arttığı görülür ve gözlenir. Sanatın özündeki yaratıcılık ve özgürlük öğesi, makinalaşma ve tekdüze olma sorununa çözüm olarak görülmüştür. Sanat eğitimi ile bireylerin, çevreye duyarlı, yaşadığı çevrede düzen arayan, giydiği giyside estetik değer oluşturabilme gibi özellikler kazanabileceği önemli görülmüştür. Eğitim programlarında verilen sanat eğitimi dersleriyle yaşamımızda olumlu değişiklikler olabileceği düşünülmüştür. Her ülkede farklı uygulanan sanat eğitimi derslerinin amaçları arasında benzerlik göstermesi doğaldır. Ülkelerde görülen kültürel yaşamdaki farklılıklar, sanat eğitiminin okullardaki uygulama farklılığı, ekonomik, çevresel, kültürel anlayışlar gibi sebeplerden olacağı düşünülür. Araştırmada önce Türkiye'de sanat eğitiminin gelişimine değinilerek, Cumhuriyet Dönemi yaygın ve örgün eğitimdeki gelişmelere ve günümüzde ulaştığı son durumu anlatılmıştır. Araştırmanın devamında ise kültürel yaşantımızdaki olumsuz taraflar belirtilerek diğer batı ülkeleri ile sanat eğitimi dersi uygulama farklılıkları ve diğer nedenler ele alınmıştır. Avrupa Birliği ile uyumlu programların yeniden gözden geçirilerek ve güncellenerek olumlu bir gelişme söz konusu olabileceği düşünülebilir. Araştırmada bilgilerin analizinde "belgesel tarama" yöntemi uygulanmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3686
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]