İlköğretim okulları altıncı sınıf resim iş dersi programı çerçevesindeki etkinlikler üzerine bir araştırma
Özet
Resim-İş dersinde sanat eğitimin bir gereği olarak çocuğa estetik kişilik kazandırmak, sanatları tanıtmak, uygulamalar yaptırmak, sanattan anlayan ve haz alan bir kuşak yetiştirmek temel alınır. Dolayısıyla ilköğretim okulları ikinci kademenin başlangıç aşamasını oluşturan altıncı sınıfların Resim-İş dersinin etkin ve verimli olması, toplumda estetik çevre bilincine sahip, nitelikli insanların yetişmesinin ön koşullarından biri olmaktadır. Bu araştırmada; ilköğretim okulları altıncı sınıf Resim-İş programı çerçevesinde uygulanan konu ve etkinliklerine ne derece yer verildiği saptanması amaçlanmıştır. Böylece, ortaya çıkan durumun Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) ilköğretim Resim-İş programı ile Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) ve Dünya Bankası ortaklığıyla hazırlanan, hizmet öncesi öğretmen yetiştirmeye yönelik Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Yetiştirme Eğitimi İlköğretim Sanat Öğretim Programı'nda önerisi ile ne ölçüde örtüştüğünün belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırma 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılında Kocaeli il merkezine bağlı ilköğretim okulları altıncı sınıf Resim-İş öğretmenlerinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama yöntemi ve anket tekniğinin kullanıldığı bu araştırmayla 64 ilköğretim okulundan, toplam 66 Resim-İş öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda, Resim-İş dersinde uygulanan etkinliklerle ilgili şu bulgular elde edilmiştir. Buna göre, sanat eğitimindeki dört temel öğretim alanından uygulamalı çalışmalar alanında seçilen etkinliklerin çoğunlukta olduğu; ancak Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) ve Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen yetiştirme Eğitimi İlköğretim Sanat Öğretim Programı'nda Sanat Tarihi, Sanat Eleştirisi ve Estetik alanlarındaki etkinliklere "çok" fazla yer verilmesine rağmen, ilköğretim okulları altıncı sınıf Resim-İş derslerinde Uygulamalı Alan boyutuna ilişkin etkinliklere "orta derecede"; Sanat Eleştirisi ile Sanat Tarihi boyutlarına ilişkin etkinliklere "az"; Estetik boyutuna ilişkin etkinliklere "orta derecede" yer verdikleri görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3688
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]